مدیر عامل اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور و مشاور ریاست سازمان شهرداری ها در حوزه حمل و نقل از عمربالای 8 سال اتوبوس های این ناوگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی خجسته در جلسه کارگروه مدیرعاملان اتوبوسرانی در شاهین شهر با اعلام این خبر گفت: 23 هزار اتوبوس شهری  فعال در کشور روزانه  16 تا 17 میلیون مسافر را جابجا  می کنند.
 خجسته با بیان این که عمر ناوگان اتوبوسرانی شهری در کشور بالای 8 سال است اظهارداشت:  برای رفع چالش ها در این زمینه 1640 دستگاه  اتوبوس  در  شهرهای کوچک  توزیع می شود.
 وی افزود: یارانه بلیط در سال گذشته 245 میلیارد تومان بود که  بدلیل مشکلات اقتصادی ، شرایط قیمت نفت، محدودیتهای حوزه مالی و خزانه ای دولت 20 در صد این مبلغ را به سازمان اتوبوسرانی پرداخت و80 درصد مابقی پرداخت نشده است.
 این مقام مسئول در خصوص گرانی بلیط اتوبوس ها اظهار داشت: عرف نانوشته ای در حوزه حمل ونقل  وجود دارد که بر اساس آن  سهم دولت یک سوم، شهرداری ها و مردم نیز هر کدام یک سوم هزینه ها را پرداخت می کنند تا بتوانیم حمل نقل خوب و مشتری پسندی ارائه بدهیم و اگر دولت نتواند سهم خود را بطور کامل پرداخت کند  باید این مبلغ توسط مردم و شهرداری ها جبران شود که البته با رفع محدودیت های سیاسی و مالی دولت هم سهم خودش  را پرداخت خواهد کرد.
خجسته خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از  موازی کاری و هدر رفت منابع  و همچنین چابک سازی شهرداری ها  حداکثر تا پایان شهریورماه سازمان تاکسی رانی، اتوبوس رانی و پایانه های مسافربری با هم ادغام می شوند.
وی اشاره کرد:  بر این اساس  در شهرهای زیر 200 هزار نفر سازمان حمل و نقل همگانی، در شهرهای 200 هزار تا یک میلیون نفر سازمان حمل بار و مسافر، در مراکز استانها و شهرهای بالای یک میلیون نفر سازمان حمل بار بصورت مستقل و سازمان حمل مسافر نیز بصورت مستقل  نسبت به ارائه خدمات تاسیس  خواهند شد. 





انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.