سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

مشکلات حوزه فرش دستباف خوی مرتفع می شود

جلسات بررسی مشکلات حوزه فرش دستباف در شهرستان خوی تا زمان حصول راهکارهای مناسب تداوم داشته و به باید صورت سیستماتیک برای رفع موانع اقدام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات حوزه فرش دستباف خوی اظهار داشت: هم اکنون مشکلات فرش دستباف در سه بخش طراحی، تولید و بازاریابی بوده و ضروری است که تحولی در طرح ها و سطح کیفی و به روز شدن آن در سطح بین المللی انجام شده و فرصتی برای شناخت علمی و تخصصی این حوزه ایجاد شود.

اسد درویشی افزود: جلسات بررسی مشکلات حوزه فرش دستباف در شهرستان خوی تا زمان حصول راهکارها تداوم داشته و به باید صورت سیستماتیک برای رفع موانع اقدام شود.

در ادامه رئیس اداره صنعت معدن و تجارت خوی با اشاره به تولید سالیانه 100 هزار متر مربع فرش در شهرستان خوی به موانع موجود در صادرات و واردات اشاره و اظهار داشت: یکی از موانع موجود در صادرات و واردات فراهم نبودن زیرساخت های لازم بوده که تلاش می کنیم در این زمینه اقدامات موثری در شهرستان خوی انجام شود.

کاظمی تصریح کرد: بافت فرش صد متری که اخیراً در خوی تولید شد، کاری مثبت و موثر در شناسنامه صنعتی و هنری فرش شهرستان بوده و بنابراین برای رشد و توسعه کشور و تقویت بنیان ملی و نیز برای تضمین استقلال کشور باید منابع داخلی شهرستان در حوزه فرش شناسائی و بر ظرفیت های داخلی تکیه شود.

در ادامه، فعالین حوزه فرش دستباف به بیان برخی از مشکلات خود در بخش های طراحی و تولید و فروش کردند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.