سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

گاوخواری پدیده ای نگران کننده در بین دامداران

رئیس اتحادیه دامداران ایلام از بروز پدیده گاوخواری در بین دامداران استان به علت وجود مشکلات متعدد مالی این قشر خبر داد و از بروز این مساله در بین دامداران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ غلامرضا قدم خیری اعلام کرد: دامداران بخاطر کمبود منابع مالی و برای تامین هزینه های گاوداری خود مجبورند هر چند وقت یکبار یک یا چند راس از گاوهای خود را به فروش برسانند و پول حاصل از فروش این احشام را صرف هزینه های دیگر گاوها کنند.
وی افزود: گاوداران استان ایلام مدتی است که به ناچار بخاطر نبود نقدینگی اقدام به فروش گاوهای خود می کنند در حالیکه این قشر برای کسب درآمد و اشتغال زایی واحدهای گاوداری را تاسیس کرده بودند ولی اکنون به علت عدم حمایت نهادهای دولتی یکی پس از دیگری ورشکست شده و تعطیل می شوند و صاحبان شان را با تسهیلات معوق بانک ها دست به گریبان می کنند.
قدم خیری اضافه کرد: دولت در طول چند سال اخیر هیچ گونه کمک مالی یا تسهیلاتی به واحدهای صنعتی دامداری نکرده و فقط برخی از بانک ها از منابع داخلی تسهیلاتی با سود 24 درصد در اختیار این قشر قرار دادند که باز پرداخت اصل و سود این وام ها برای دامداران کمرشکن و سنگین است.
وی اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از گاوداری های استان ایلام بویژه گاوداری های شیری تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و سایر واحدهای فعال نیز با مشکلات مالی زیادی مواجه اند و تنها چشم امید شان به حمایت های دولت برای تامین نقدینگی و کمک به تداوم فعالیت است.
استان ایلام 625 واحد پروار بندی دارای مجوز فعالیت دارد که از این تعداد نزدیک به 390 واحد به طور کامل تعطیل و مابقی پرواربندی ها نیز نیمه فعال تا فعال هستند.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.