ایلام؛

سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ سه عامل اصلی سوانح رانندگی در ایلام

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ سه عامل اصلی بروز سوانح رانندگی در این استان است که منجر به واژگونی خودرو و یا برخورد مستقیم می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ محسن ناصری اعلام کرد: با توجه به اینکه جاده ایلام بدلیل منتهی شدن به مرز مهران و کشور عراق یکی از کانون های پرتردد برای کامیون ها و اتوبوس کاروان های زیارتی است و دارای پیچ و خم زیادی است رانندگان باید از سرعت و سبقت غیر مجاز در این جاده پرهیز کنند.
ناصری اضافه کرد: همچنین بدلیل حجم بار ترافیکی خودروهای سنگین در این جاده رانندگان باید با صبر و شکیبایی بیشتری اقدام به رانندگی کنند تا حوادث رانندگی منجر به فوت و گره ترافیکی ایجاد نشود.
وی از رانندگانی که از مسیرهای دور وارد جاده های این استان می شوند خواست اگر احساس خستگی می کنند حتما در محل مناسبی توقف کرده و استراحت کنند تا خواب آلودگی آنها منجر به سوانح رانندگی نشود.
وی گفت: به منظور فرهنگ سازی و ارتقای دانش عمومی مردم نسبت به تخلفات رانندگی و رعایت قوانین و مقررات رانندگی به صورت دوره ای کلاس های آموزشی در مدارس، دانشگاه ها و ادارات استان برگزار می شود تا دانش عمومی مردم ارتقا یابد و همه نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی اطلاعات کافی داشته باشند.
ناصری در ادامه از کاهش 25 درصدی تعداد کشته های سوانح رانندگی جاده های این استان در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: تعداد مجروحان سوانح نیز در این مدت 10 درصد کاهش داشته است.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.