سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شگرت: برای آینده فوتبال افغانستان طرح‌هایی دارم

سرمربی تیم ملی کشور گفته است: از نزدیک سطح بازی بازیکنان افغانستانی خارج از کشور را زیر نظر گرفته و برای آینده‌ فوتبال افغانستان طرح‌هایی دارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «پیتر شگرت» سرمربی تیم ملی فوتبال افغاستان پس از سفر به آمریکا و آلمان و زیر نظر گرفتن ۲ تورنمنت فوتبالی بین افغانستانی‌های مقیم این ۲ کشور گفتگو با فارس در خصوص پیامدهای این ۲سفر و برنامه‌های آینده تیم ملی فوتبال افغانستان صحبت کرد.

شگرت در خصوص سفر خود به آمریکا و جشنواره ورزشی افغانستانی‌های کلن،گفت:یکشنبه روز بسیار طولانی بود. از صبح زود تا ساعت ۱۰ شب در جشنواره ورزشی افغانستانی‌های مقیم اروپا حضور داشتم.

وی افزود: بازیکنان افغانستانی زیادی از سراسر اروپا و از کشورهای مهمی مثل نروژ،دانمارک،هلند و آلمان در این تورنمنت بازی کردند.

شگرت گفت: همچنین افغانستانی‌های زیادی در فضای صلح آمیز و پر از محبت در این جشنواره یک روزه حضور داشتند.

فضای دوستی بین افغانستانی‌ها بسیار عالی بود

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان اظهار داشت: خیلی خوشحال بودم کودکان افغانستانی بین ۵ تا ۹ سال را آنجا می‌دیدم که یا به تنهایی حضور یافته بودند و یا هم با خانواده‌شان به جشنواره آمده بودند و برای خودشان فوتبال بازی میکردند.

وی ادامه داد: من این صحنه را در تورنمنت هفته قبل در ویرجینیای آمریکا نیز دیدم و این فضای دوستی بین افغانستانی‌ها بسیار عالی بود.

شگرت گفت: یقیناَ مهمترین و بهترین نکته حضور در این تورنمنت، حضور بازیکنان جوان افغانستانی بود.به نظر من یک تعامل بسیار عالی بین مردم افغانستان وجود دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان،افزود: نکته جالب حضور و تلاش افرادی بود که بدون هیچ دست مزد یا مزایایی برای برپایی و مدیریت این تورنمنت فعالیت می‌کردند.

وی گفت: من میدانم برای راه‌اندازی چنین تورنمنتی چند ماه و چند هفته و چند روز باید کار صورت بگیرد و این برای من تلاش و کوشش افغانستانی‌ها نه تنها درعرصه فوتبال و ورزش، بلکه در تمام عرصه‌ها را نشان میدهد.

شگرت گفت:«کنشکا طاهر»، «انوش دستگیر» و «مسیح سیغانی»، ملی پوشان افغانستانی آنجا حضور داشتند که طاهر و انوش نیز بازی کردند و مسیح فقط برای دیدن هموطنانش آمده بود، و البته من! ( میخندد )

به فکر برگزاری یک اردوی تمرینی هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در خصوص بازی با لبنان و برنامه آینده تیم ملی گفت: به فکر برگزاری یک اردوی تمرینی قبل از بازی با لبنان هستم، چرا که در چند ماه اخیر یقیناَ بازیکنان و استعدادهای جوانی ظهور کردند که من باید توانایی‌های آنان را از نزدیک بطور فنی ببینم.

وی افزود: امیدوارم با انجام بازی دوستانه مقابل لبنان و آغاز کمپ تمرینی‌مان قبل از بازی با مالزی، بتوانیم با قدرت بیشتری در مرحله نهایی مقدماتی جام ملتهای آسیا ظاهر شویم.

شگرت گفت: من هنوز رویای این را در سر داردم تا بتوانیم به همراه تیم ملی‌مان در بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ حضور  داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان گفت: من به توانایی های بازیکنان افغانستانی باور دارم و همین تنها دلیل برای تلاش و زحمت‌های کنونی می‌باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.