سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

لزوم رفع مشکلات اجرای طرح ۵۵۰ هزارهکتاری رهبری در خرمشهر

هیچ دستگاهی نباید جلوی پیشرفت پروژه ۵۵۰ هکتاری کشاورزی را بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار خرمشهر در جلسه شورای کشاورزی گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد جلوی پیشرفت پروژه ۵۵۰ هکتاری کشاورزی خوزستان در این شهرستان را بگیرد و مانع شدن برای انجام کار با مخالفت من همراه خواهد بود.

ولی اله حیاتی افزود: تمام دستگاه های خدمات رسان باید با جهاد نصر در انجام وظایف محوله همکاری کند و هیچ دستگاهی حق ندارد جلوی پیشرفت پروژه را بگیرد.

وی گفت: مانع شدن برای انجام کار با مخالفت من همراه خواهد بود و در مقابل جهاد نصر هم باید متعهد باشد در چهارچوب قانون و تسریع امور حرکت کند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه نواقص اجرای طرح باید توسط یک نماینده جمع آوری و ابلاغ شود و تشکیل جلسات ماهیانه برای بررسی میزان پیشرفت کار و رفع مشکلات را از مصوبات این جلسه اعلام کرد.

حیاتی، معاوضه زمین ها در شلمچه را راهکار ممکن برای رفع این مشکل در منطقه ای همچون شلمچه دانست و افزود: می توان با قدری تغییر در نقشه ها و طرح ها، زمین های مرغوب کشت و زارعت را با زمین های نامرغوب معاوضه و طرح های توسعه را همزمان با توسعه کشاورزی در منطقه اجرایی کرد.

وی از شهردار و بخشدار مینوشهر و منطقه آزاد خواست تا ظرف دو هفته آینده جلسه ای مشترک را در خصوص کاربردی ها، محدوده های و طرح های توسعه داشته باشند و نتیجه نهایی را برای ادامه بدون مشکل روند کار به پیمانکار اطلاع دهند.

فرماندار خرمشهر در خصوص مشکل تملک زمین های اطراف روستاهای مسیر شلمچه توسط بنیاد مسکن و شهرسازی، گفت: مسکن و شهرسازی باید بر اساس طرح هادی عمل کند و سایر زمین ها تحت اختیار خود را که کاربری کشاورزی دارند بر اساس مصوبه های قانونی و بر اساس کمیسیون کشاورزی در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهد.

وی همچنین احداث ایستگاه پمپاژ موقت برای آبشویی بخشی از زمین های شلمچه را راهکار فعلی برای آبشویی و اقدام به واگذاری بخشی از اراضی شلمچه  دانست و مهلت یک ماهه ای را نیز به امور آب و فاضلاب داد تا با توجه به راه اندازی ایستگاه های پمپاژ نسبت به آبدهی به زمین ها برای انجام عملیات آبشویی اقدام کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.