سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

کشف آثار تاریخی دوران هزاره اول و دوم در خلخال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از دوران هزاره دوم و هزاره اول در شهرستان خلخال آثار تاریخی کشف و به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی‌زاده در جریان بازدید استاندار اردبیل از جاذبه‌های گردشگری روستاهای توابع شهرستان خلخال اظهار داشت: شهرستان خلخال در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارای ظرفیت‌های ویژه و بالایی است که جغرافیای عمومی خلخال از اهمیت بالایی برخوردار بوده چراکه از دوران هزاره دوم و هزاره اول در این شهرستان آثار تاریخی کشف و به ثبت رسیده است.

وی گفت: در حوزه صنایع‌دستی، در کل جهان 450 عنوان صنعت تولید دست در دنیا به ثبت رسیده که از این 450 اثر، 167 عنوان برای ایران و 52 مورد نیز تولیدات استان اردبیل است که در داخل استان نیز مناطق شمالی و جنوبی استان، بیشترین سهم از تولید صنایع‌دستی رادارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل افزود: شهرستان خلخال در حوزه گردشگری دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است و در روستای خمس خلخال نیز مسجد تاریخی از دوران قاجار وجود دارد که عملیات استحکام‌بخشی به این اثر تاریخی، توسط میراث فرهنگی استان اردبیل به انجام رسیده تا این اثر تاریخی نیز برای بازدید در اختیار گردشگران قرار بگیرد.

حاجی‌زاده در ارتباط با اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان اردبیل تصریح کرد: متأسفانه در برخی از روستاها شاهد این موضوع هستیم که اجرای طرح هادی، هویت تاریخی و قدیمی روستاها را از بین می‌برد که از مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل درخواست داریم که در اجرای طرح هادی در روستاهای استان، حفاظت از هویت تاریخی و قدیمی این روستاها را که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مورداستفاده گردشگران قرار می‌گیرد را، موردتوجه قرار دهند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کشف ، آثار ، تاریخی ، خلخال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.