فرماندار شهرستان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روستاهای بالای ۲ هزار نفر از کتابخانه برخوردار می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جواد زنجانی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روستاهای بالای 2 هزار نفر اردبیل از کتابخانه برخوردار می‌شوند چرا که مطالبات اصلی روستاییان منطقه راه‌اندازی کتابخانه بوده و فرمانداری اردبیل نیز با مشارکت کتابخانه عمومی و سایر دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه‌ای به تحقق این امر دارد.

وی با بیان اینکه امسال کتابخانه مقدس و شیخ شرف‌الدین اردبیل به بهره‌برداری رسیده است،‌ افزود: پیش‌بینی شده تا پایان امسال کتابخانه‌های روستای اروج‌آباد،‌خلیل‌آباد، شام اسبی و آراللو نیز به بهره‌‌برداری برسد و احداث کتابخانه روستای خیارک در اولویت بعدی احداث کتابخانه روستایی قرار دارد.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و 800 کتاب به مراجعه‌کنندگان امانت داده شده است و آمار ارائه کتاب امانت به متقاضیان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و هم‌اکنون در صدد هستیم شرایط مناسب را برای مطالعه اقشار مختلف مردم در کتابخانه‌ها فراهم سازیم.

زنجانی از فعالیت 11 کتابخانه در اردبیل خبر داد و افزود: در احداث بیش از 60 درصد کتابخانه‌های شهرستان خیران مشارکت داشته‌اند و نقش این قشر جامعه در راه‌اندازی کتابخانه‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای افزایش 4 برابری اعتبارات کتابخانه‌های عمومی و حوزه فرهنگ انجام شده است که امیدواریم با افزایش این اعتبارات موفق به احداث کتابخانه در مناطق مختلف شهرستان شویم تا با تحقق این امر گام محکمی در برنامه‌های ترویج کتابخوانی در منطقه برداشته شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.