سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش ٥٠٠ هزار نفری دانش آموزان در فعاليت های تابستانی

معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش از پوشش ٥٠٠ هزار نفري دانش آموزان در فعاليت هاي تابستاني خبر داد.

حسين طالب زاده مدير آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران در مراسم تبيين بهبود اوقات فراغت با هدف آشنايي رسانه ها با تنوع فعاليت هاي تابستاني در كانون قدس اظهار داشت:هم اكنون شاهد عدم مسئوليت پذيري برخي خانواده ها در غنی کردن اوقات فراغت فرزندانشان هستیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران بیان کرد: آموزش و پرورش با دارا بودن زیرساخت و امکانات محدود پاسخگوی نیاز همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها نیست لذا باید نهادهای دیگر نیز به اوقات فراغت دانش‌آموزان بیشتر توجه کند.

لزوم توجه به استعداد دانش آموزان در غنی کردن اوقات فراغت
تقی ابوطالبی احمدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: اوقات فراغت رویکرد علمی، روانشناختی، تربیتی  و انسانی دارد که به صورت اختیاری انجام می‌شود و آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت با توجه به سند تحول به رشد متوازن و همه جانبه آن توجه می‌کند. 
 
وی اظهار داشت: با تدبیر و درایت وزیر آموزش و پرورش و معاونین حوزه‌های مختلف برنامه‌هایی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تدوین شده که مستلزم نیازسنجی و نیازآفرینی است همچنین باید استعدادها توانایی دانش‌آموزان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. 
 
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش با بیان اینکه بالغ بر 500 هزار دانش‌آموز تحت پوشش فعالیت‌های تابستانی هستند، گفت: فعالیت‌ها در 940 پایگاه، 22 کانون، 4 اردوگاه و 22 دارالقرآن انجام می‌شود، همچنین اردویی برای 30 هزار نفر در رامسر، ماهدشت کرج دماوند و اطراف شهر تهران و اردوی یک روزه موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده که گروه 8 هزار نفری مدتی پیش اعزام شدند همچنین تعدادی دیگری نیز در هفته آینده راهی سفرهای کوتاه‌مدت می‌شوند.
 
کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اوقات فراغت نیازمند نگاه و نگرشی  جدید است و باید به آسیب‌شناسی نظام آموزش و پرورش و کشور توجه بیشتری شود. همچنین فعالیت‌های اجتماعی در حوزه مهارت‌آموزی نیز باید  توسعه پیدا کند چرا که تربیت نیرو و آموزش آنها برای امرار معاش یکی از معضلات بزرگ جامعه است. 
 
نظام آموزشی، نظام موزه ای است
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش در ادامه گفت: اوقات فراغت باید تبدیل به فرصتی برای ثروت‌اندوزی شود همچنین نابسامانی‌های اجتماعی و مشکلات ریشه‌ای نظام آموزشی نیز در این زمان باید بررسی شود چرا که فرصتی اختیاری و مشغله‌های افراد کمتر است. 
 
وی با بیان اینکه نظام آموزشی ما نظام موزه‌ای است گفت:  نظام آموزشی کنونی فقط ظاهری است چرا که محوریت آن مدرک پروری و حمایت از آن است که در این راستا باید مهارت‌آموزی  مورد توجه قرار بگیرد و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها از  جمله اقداماتی است که باید در این رابطه انجام شود. 
 
کفاش عنوان کرد: ثروت‌اندوزی تنها با مهارت‌آموزی موثر است که با جهش فکری و اجتماعی مشکلات تا حد زیادی مرتفع می‌شود همچنین باید از رقابت‌های ناسالم دوری کرد چرا که این موضوع در رده‌بندی و تقسیم‌بندی کار و تخصص‌ها را به دنبال دارد و در نهایت اقتصاد جامعه را به نابودی می‌کشاند. 
 
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اظهار داشت: ثروت‌اندوزی مستلزم منابع و امکانات فراوانی است و به گفته رئیس جمهور بودجه فرهنگی باید به دستگاه‌های فرهنگی اختصاص پیدا کند  که در این رابطه مشکلاتی را شاهد هستیم چرا که بنابر گفته رئیس جمهور باید بودجه‌ای 7 هزار میلیارد تومانی به قسمت فرهنگی و تربیتی  آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کرد که تا کنون اقدامی در این رابطه انجام نشده است. 
 
وی در ادامه بیان کرد: بودجه‌ای 31 هزار میلیارد تومانی در اختیار است که 98 درصد آن به حقوق و مزایا تعلق دارد،  همچنین 25 دستگاه مختلف مدعی اوقات فراغت هستند ولی متولی آن آموزش و پرورش است که بودجه‌ای به آن تعلق نگرفته است. 
 
انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.