سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

بررسی منازل مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در آبادان

منازل مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در آبادان بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری بومی بوده که در فصل تابستان امکان ابتلا به آن بیشتر می‌شود و سال‌های گذشته نیز وجود داشته است.

علیرضا آموزنده افزود: تمام اقدامات لازم برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام گرفته و پیگیری‎‌های لازم را نیز انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کنترل شیوع تب کریمه کنگو، گفت: بعد از طرح موضوع در هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان؛ کمیته دانشگاهی این بیماری شکل گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: برگزاری جلسات آموزشی در صدا و سیما با حضور معاون بهداشت، کارشناسان مرتبط، انجام مصاحبه رادیویی و جلسه با روسای بیمارستان‌ها و پرستاران کنترل عفونت و روسای دامپزشکی استان و شهرستان با حضور نماینده وزیر بهداشت از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بود.

آموزنده بررسی اپیدمیولوژیکی موارد محتمل و پیگیری اطرافیان موارد گزارش‌شده، بررسی منازل موارد مشکوک، آموزش چهره به چهره به سوپروایزرهای کنترل عفونت بیمارستان‌ها و برگزاری کارگاه تب کریمه کنگو برای پرسنل را از دیگر اقدامات صورت گرفته در همین راستا برشمرد.

وی گفت: گزارش فوری به دامپزشکی در مواقع بروز موارد محتمل، برگزاری جلسه با فرمانداران شهرستان‌های تابعه دانشکده، برگزاری جلسه آموزشی برای بهورزان در مراکز روستایی و مساجد شهر چوئبده و چاپ و تکثیر بیش از 3 هزار پمفلت آموزشی نیز برای کنترلِ شیوع این بیماری اجرایی شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: سم‌پاشی 8 هزار و 850 متر مربع توسط دامپزشکی آبادان در روستای فیه و فیاضیه و 30 هزار متر مربع در چوئبده و همچنین سم‌پاشی دام‌ها در فیه و فیاضیه و تنگه 3 نیز صورت گرفته است.

آموزنده  گفت: خوشبختانه بیماری تحت کنترل بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ بیماران مبتلا نیز در چند روز گذشته درمان شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.