سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ گزارش داد:

رونق آینده صنعت هوایی از نگاهِ بوئینگ علی‌رغم بحران‌های اقتصادی جهانی

علی‌رغم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و پیامدهای آن برای اقتصاد بین‌الملل، بوئینگ آینده صنعت هوایی را خوش‌بینانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، بر اساس پیش‌بینی‌های شرکت بوئینگ، طی 2 دهه آینده در پی افزایش سفرهای هوایی، خطوط هوایی قراردادهای خرید هواپیماهای مسافربری به ارزش 5.9 هزار میلیارد دلار را به امضا خواهند رساند.

علی‌رغم نابسامانی اقتصاد جهانی در پی رای آوردن برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – و نیز وضع آشفته کالاها که موجب نگرانی سرمایه‌گذاران شده است، بوئینگ آمار فروش هواپیماها در 2 دهه آینده را از سال گذشته 4.1 درصد بیشتر پیش‌بینی کرد. بوئینگ اعلام کرد طی 2 دهه آینده، 39620 فروند هواپیمای مسافربری به فروش خواهد رسید.

"رندی تینست" – معاون بازاریابی بخش هواپیماهای مسافربری بوئینگ – در بیانیه‌ای اعلام کرد: "بخش حمل و نقل هوایی با دو برابر شدن تعداد هواپیماها به رشد بلندمدت خود ادامه خواهد داد." این شرکت هواپیماسازی پیش‌بینی کرده است تردد مسافرهای هوایی در هر سال 4.8 درصد افزایش خواهد یافت.

بوئینگ اعلام کرد نزدیک به 3 هزار میلیارد دلار این مبلغ، از فروش هواپیماهای باریک‌پیکری مانند مدل بوئینگ 737-800 و ایرباس A320 حاصل خواهد شد. با رشد شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌تر و ظهور بازارهایی که منجر به رشد این صنعت خواهند شد، در بخش هواپیماهای باریک‌پیکر به حدود 28140 فروند هواپیما نیاز خواهد شد.

این شرکت هواپیماسازی آمریکایی اعلام کرد انتظار دارد در 10 سال آینده سفارش‌ها برای هواپیماهای پهن‌پیکر جای خود را به هواپیماهای کوچکتر ولی با قدرت پیمایش بیشتر دهد. همچنین در پیش‌بینی های بوئینگ فروش هواپیماهای پهن‌پیکر نسبت به سال گذشته 1.4 درصد کاهش یافته است. فروش هواپیمای غول‌پیکر ایرباس A380 نیز با 1.9 درصد کاهش، 530 فروند پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.