زیان 1.4 میلیارد یورویی کمپانی ایرباس

کمپانی ایرباس به دلیل تاخیر در ارائه محصول و مشکلات فنی یک مدل نظامی، مجموعا 1.4 میلیارد یورو ضرر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ کمپانی هواپیماسازی ایرباس، که دفتر مرکزی آن در تولوز فرانسه مستقر است، روزهای پر تلاطمی را سپری می‌کند. ایرباس با دنبال کردن طرح افزایش تولیدات در نیمه دوم سال 2016، تلاش می‌کند به درآمد سالانه خود بیافزاید؛ اما تاخیر در ارائه یک محصول و وجود نقص فنی در یک مدل نظامی، زیان 1.4 میلیارد یورویی را بر این کمپانی اروپایی تحمیل کرد.

برطرف کردن نقص فنی در جعبه گیربکس‌های مدل حمل و نقل نظامی A400M برای ایرباس 1.03 میلیارد یورو هزینه در بر داشت. علاوه بر آن تاخیر در تحویل مدل پهن پیکر A350 آنهم به دلیل ناقص بودن صندلی‌ها و سرویس بهداشتی این مدل از هواپیما، جریمه 385 میلیون یورویی برای ایرباس به همراه داشت.

مقامات ایرباس پیش از این اعلام کرده بودند درآمدهای سال 2016 را دست‌کم به اندازه سال 2015 خواهند رساند؛ اما نیمه نخست سال برای این شرکت هواپیماسازی با بدشانسی‌های بسیار همراه بود. مدل مسافربری A320 با نواقص زیادی در تامین قطعات مواجه است و از این پس هم نمی‌توان سفارش مشتریان برای این مدل خاص را در وقت مقرر تحویل داد، به همین دلیل احتمال جریمه‌های بیشتر برای ایرباس وجود دارد.

درمورد نقص فنی A400M نیز پیشنهاداتی به ایرباس ارائه شده است؛ اما "تام اِندِرس،" مدیر اجرایی ایرباس، اعلام کرد تیم مهندسان به دنبال یافتن راه حلی دائم و پایدار برای رفع نقص جعبه گیربکس است و به همین دلیل از تعمیرات موقت در این باره اجتناب می‌کند.

درآمدهای ایرباس در سه ماهه دوم سال 2016 و بدون کسر مالیات، 1.18 میلیارد یورو بود که از 1.05 میلیارد یورو در مدت مشابه سال گذشته اندکی بهتر است. مقامات ایرباس امیدوارند مجموع درآمد سالانه این کمپانی را به 4.1 میلیارد یورو برسانند. در نیمه نخست سال 298 فروند هواپیمای ایرباس به مشتریان فروخته شد. تعداد کل هواپیماهای فروخته شده در سال 2016، 650 فروند در نظر گرفته شده است و ایرباس هنوز حتی به نیمی از این رقم نیز نرسیده است.

در شش ماه نخست سال جاری میلادی فقط 8 فروند از مدل‌های ارتقا یافته A320 به مشتریان عرضه شده است که برای ایرباس یک آمار مایوس‌کننده به شمار می‌آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار