سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

قاچاقچی تاغ در سمنان دستگیر شد

یکی از قاچاقچیان تاغ در شهرستان سمنان با پیگیری های نیروهای یگان حفاظت در تاغزارها دستگیر شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت : نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی سمنان، پس از پیگیری های شبانه روزی و گشت های مکرر در تاغزارهای سمنان، موفق به کشف محموله تاغ و دستگیری قاچاقچیان شدند.

علیرضا رهایی تصریح کرد: نیروهای حفاظتی شهرستان سمنان در قالب چند گروه پس از گشت های شبانه روزی در عرصه های دارای تاغ شهرستان سمنان و کمین در مناطق مختلف که آثار قطع تاغ و یا کوره های تهیه ذغال در آنجا کشف شده بود، موفق به متلاشی کردن باند قاچاق تاغ و دستگیری یکی از آنها شدند. 

رهایی با اشاره به اینکه چوب های کشف شده بیش از 4 تن تخمین زده شده که از تاغزارهای جنوب سمنان بوده است، گفت: متخلفان ، تحویل مراجع قضایی شدند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان افزود: مناطق کویری به دلیل خشکسالی، نیازمند گونه های گیاهی مقاوم هستند که همین درختان اندک باعث جلوگیری از بیابانزایی و هجوم شن‌های روان به مناطق مسکونی و روستاها می شوند و برخورد قاطع با متخلفان حوزه قاچاق چوب در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

قاچاق تاغ یکی از معضلات منابع طبیعی سمنان است که با هدف حفظ پوشش گیاهی و مقابله با بیابانزایی، مقابله با قاچاق گونه های گیاهی بیابانی به ویژه تاغ به طور جدی در دستور کار نیروی حفاظت و نیروی انتظامی استان سمنان قرار دارد.
انتهای پیام / ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.