سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با یک روزنامه اسپانیایی؛

اوباما: آمریکا به تنهایی از عهده حل و فصل چالش‌های بین‌المللی برنمی‌آید

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد این کشور نمی‌تواند به تنهایی همه چالش‌های جهانی، مانند تروریسم را حل و فصل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای با یک روزنامه اسپانیایی اعلام کرد آمریکا نمی‌تواند به منظور تضمین پیشرفت و امنیت بین الملل، به تنهایی همه چالش‌های جهانی مانند مبارزه با گروه تروریستی داعش و بحران سوریه را حل و فصل کند. 

اوباما در مصاحبه‌ای با روزنامه «ال پائیس» چاپ مادرید، که روز شنبه همزمان با آغاز سفر رئیس جمهور آمریکا به اسپانیا منتشر شد، اعلام کرد: «به اعتقاد من، نقش آمریکا در زمینه حفظ امنیت و پیشرفت جهان قابل انکار نیست و به همین دلیل است که ما رهبری ائتلاف جهانی را برای نابودی داعش به دست گرفته‌ایم و خستگی ناپذیر در جهت دستیابی به راه حلی دیپلماتیک برای جنگ داخلی سوریه تلاش می‌کنیم و بیشتر از هر کشور دیگر برای ارسال کمکهای بشردوستانه مشارکت داریم و پاییز امسال هدایت نشست سران جهان را برای بررسی موضوع آوارگان و مطالبه تعهدات جدید جهانی در این باره بر عهده گرفته‌ایم. ولی در عین حال واضح است که هیچ کشوری حتی قدرتمند‌ترین کشور جهان مانند آمریکا نمی‌تواند به تنهایی از عهده حل و فصل چالش‌های فراملیتی مانند این مسائل بر آید.» 

وی همچنین تاکید کرد انتظار دارد دولت بعدی اسپانیا نیز به تحکیم روابط دوستانه و قوی با آمریکا و اروپا پایبند باشد. 

باراک اوباما تصریح کرد: «ضروری است اسپانیا در برخورد با چالش‌های فراملیتی، از موضوع عبور آوارگان از آبهای مدیترانه به اروپا گرفته تا مقابله به تغییرات آب و هوایی، به همکاری با جامعه جهانی ادامه دهد.»

گفته می شود، باراک اوباما شنبه شب وارد مادرید پایتخت اسپانیا شد. 

سفر رئیس جمهور آمریکا به علت حادثه قتل ماموران پلیس در دالاس کوتاه شده و کمتر از ۲۴ ساعت خواهد بود. هواپیمای رئیس جمهور آمریکا از ورشو پایتخت لهستان وارد اسپانیا شد. 

باراک اوباما در ورشو در نشست رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت کرده بود. 

 اوباما قرار است روز یکشنبه دومین بار با فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا دیدار کند. نخستین دیدار آن‌ها به سفر پادشاه اسپانیا به آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۵ بر می‌گردد. 

این نخستین دیدار باراک اوباما از اسپانیا است. اسپانیا از جمله کشورهای بزرگ اروپایی است که رئیس جمهور آمریکا به آن سفر نکرده است. 

اوباما سپس با ماریانو راخوی، نخست وزیر محافظه کار اسپانیا، گفتگو خواهد کرد. وی همچنین قرار است با رهبران مخالف اسپانیا دیدار کند. 

رئیس جمهور آمریکا عصر یکشنبه به پایگاه دریایی نزدیک کادیز در منتهی الیه جنوبی اسپانیا سفر می‌کند. این پایگاه چهار ناو مربوط به سپر ضد موشکی آمریکا را در خود جای داده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.