دوستان و همکاران «جانسون خاویر» از اقدام خشونت‌آمیز وی در دالاس شوکه شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "استارز اَند استرایپس،" سرباز کهنه‌کار ارتش که در اعتراض به مرگ سیاهپوستان به دست پلیس‌های سفیدپوست، 5 نفر از افسران پلیس دالاس را پنجشنبه شب به ضرب گلوله کشت؛ در بحث‌های ملی‌گرایی سیاهپوستان شرکت داشته است. پلیس حتی یک ژورنال درباره تکنیک‌های مبارزه در خانه این فرد پیدا کرد.

«بابو اُمُول،» یکی از پایه‌گذاران «حزب جدید پلنگ سیاه» اظهار داشت «مایک خاویر جانسون» در چندین جلسه این حزب شرکت کرده بود؛ اما هرگز در جلسات رزمی این گروه حضور نداشت. اُمُول می‌گوید : «به هیچ وجه از ذهنیت وی آگاه نبودیم.»

یک فروشنده کتاب که در ماه مه با جانسون آشنا شده بود نیز می‌گوید: «او مانند تمام افراد دیگر در جستجوی شناخت خود برای داشتن یک زندگی بهتر بود. ما مکالمه کوتاهی داشتیم و او مانند تمام جوانان دیگر، فردی موجه بود.»

تحقیقات نشان می‌دهد جانسون که در افغانستان خدمت کرده هرگز شاهد مبارزه نبوده؛ اما یک ژورنال حجیم درباره یک روش جنگی به نام «شلیک کن و حرکت کن» در خانه وی پیدا شده است. شخص تیرانداز در این روش از محل به محل دیگر حرکت می‌کند تا بیشترین خسارت ممکن را به هدف وارد کند.

شلیک گلوله‌ها از چندین زاویه صورت گرفته بود و مقامات فکر می‌کردند، تیراندازها چندین نفر هستند. پیدا شدن این ژورنال ثابت کرد فقط یک نفر عامل خشونت دالاس بوده است. گزارش‌های منتشر شده از ارتباط جانسون با ملی‌گرایی سیاهپوستان و ارتکاب قتل‌های مذکور دوستان، همکاران سابق و کسانی که او را می‌شناختند را غافلگیر کرد.

یکی از دوستان وی می‌گوید: «او دوست من بود و هرگز نژادپرست نبود. او هرگز از پلیس تنفر نداشت و چیزی در این باره نگفت. اگر می‌گفت ما از انجام چنین کاری منصرفش می‌کردیم.»

برخی دوستان جانسون که از زمان مدرسه یا خدمت وی در ارتش او را می‌شناختند پس از شنیدن این خبر در شبکه اجتماعی فیس‌بوک غافلگیری از این موضوع را بیان کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار