گروه‌های حامی حقوق‌بشر جمعه تظاهراتی را در لندن و دیگر شهرهای انگلیس، در اعتراض به بی‌عدالتی علیه سیاهپوستان برگزار کردند.

تظاهرات سراسری درانگلیس در اعتراض به تبعیض ‌نژادی علیه سیاهپوستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیویورک تایمز، گروه‌های حامی حقوق‌بشر در انگلیس جمعه، تظاهراتی را در لندن و دیگر شهرهای این کشور در اعتراض به بی‌عدالتی و تبعیض نژادی علیه سیاهپوستان برگزار کردند. این  تظاهرات به درخواست فعالان جنبش «زندگی سیاهپوستان ارزشمند است» و در اعتراض به خشونت پلیس انگلیس، تبعیض نژادی در بازداشت افراد، و بی‌عدالتی در محکومیت و صدور حکم در دادگاه‌های این کشور برگزار شد.   

فعالان حقوق‌بشر در این تظاهرات همچنین از بدرفتاری با زندانیان مهاجر، ارائه نامناسب خدمات بهداشتی-درمانی به این زندانیان و همچنین افزایش خشونت‌ها و جرائم علیه پناهندگان در کشور انگلیس –بویژه پس از برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا- انتقاد کردند. 

«ولی قاسم،» روزنامه‌نگار و یکی از فعالان حقوق‌بشر، که در این تظاهرات شرکت کرده بود، در صفحه توئیترش نوشت: ما اینجا هستیم، زیرا انتخاب دیگری نداریم. 

جنبش «زندگی سیاهپوستان ارزشمند است» سال 2013 (1392)، در آمریکا تشکیل شد و سپس به کشورهای دیگر -از جمله انگلیس، کانادا و فرانسه- راه یافت. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار