سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تجارت چین: وضع اقتصاد جهانی تیره‌وتار است

گائو هوچنگ معتقد است اقتصادهای بزرگ جهان باید راه را برای مقابله با مشکلاتی همچون رشد کُند و تجارت ضعیف بین‌المللی هموار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ وضع اقتصاد جهانی تیره‌وتار است و اقتصادهای بزرگ جهان باید راه را برای مقابله با مشکلاتی همچون رشد کُند و تجارت ضعیف بین‌المللی هموار کنند.

گائو هوچنگ –وزیر تجارت چین—این اظهارات را در آغاز نشست دوروزه وزیران تجارت گروه جی 20 در شانگهای بیان کرد. این اظهارات حاکی از طنین رشد آهسته اقتصاد جهانی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

گائو در بخشی از سخنان خود گفت: لغزش بر بازارهای جهانی حکم‌فرماست. سرمایه‌گذاری بین‌المللی هنوز از بحران خارج نشده و بهبود نیافته است. اقتصاد جهانی به نیروی محرکه‌ای برای رشد پایدار نیازمند است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، جامعه جهانی از جی 20 انتظار دارد با رهبری این بحران، انگیزه لازم برای ریکاوری و رشد را به اقتصاد جهان تزریق کند.

در آوریل سال جاری (فروردین سال 95) صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی را برای چهارمین مرتبه تغییر داد و اعلام کرد با توجه به تضعیف تقاضای جهانی و خطرات ژئوپولیتکی، نرخ رشد اقتصاد جهانی منفی بوده و از 3.4 به 3.2 درصد کاهش یافته است.

سازمان تجارت جهانی نیز در مه 2016 (خرداد سال 95) برای پنجمین سال متوالی از کاهش 3 درصدی رشد تجارت در جهان خبر داد.

از سوی دیگر، نگرانی‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رشد اقتصادی این کشور و سایر اعضای اتحادیه اروپا را تعدیل کرد و بر دیگر کشورهای جهان تأثیر خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.