دو کشور چین و روسیه از طرح استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی اظهار نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ وزارت دفاع آمریکا و کره جنوبی امروز (جمعه) در بیانیه مشترکی از توافق رسمی برای استقرار سامانه موشکی تاد در خاک کره جنوبی خبر دادند. در این بیانیه آمده است، این سامانه موشکی صرفا برای مواجهه با «تهدیدهای موشکی و هسته‌ای» از سوی کره شمالی ایجاد شده است. 

بر اساس این بیانیه، دو کشور در مراحل نهایی انتخاب محل استقرار این سامانه موشکی در کره جنوبی هستند و این سامانه موشکی ضد بالستیک تا پایان سال آینده میلادی عملیاتی خواهد شد.

وزارت امورخارجه روسیه امروز (جمعه) امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «استقرار این سامانه موشکی  می تواند ثبات درمنطقه را به چالش بکشد. امیدواریم که دوستان ما از انجام حرکاتی که می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، دوری کنند.»

در همین حال کشور چین نیز با اعلام این طرح سفرای آمریکا و کره جنوبی را فرا خواند.
توافق آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی اعتراض چین را به همراه داشته است. وزارت امورخارجه چین امروز (جمعه) با احضار سفیران کره جنوبی و آمریکا مراتب اعتراض خود را به نهایی شدن توافق انتقال سامانه موشکی تاد به شبه جزیره کره اعلام کرد.   

آمریکا استقرار سامانه موشکی تاد را نوعی اقدام بازدارنده در مقابل برنامه موشکی بالستیک کره شمالی عنوان کرده است، در حالیکه پکن می‌گوید این حرکت تاسیسات نظامی چین را در تیررس رادارهای امریکا قرار خواهد داد.

کره شمالی برای انجام فعالیت های هسته ای و آزمایش موشک های بالستیک از سوی سازمان ملل و کشورهای غربی هدف تحریم های شدید قرار گرفته است.

تاد نوعی سامانه دفاع موشکی است که برای شناسایی و مقابله با موشک‌های بالستیک کوتاه برد، میان برد و بلند برد در داخل و خارج از جو طراحی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار