وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره باعث افزایش شدت تنش ها می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس؛ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی ممکن است تنش ها را در منطقه تشدید و مشکلاتی را در مسیر حل و فصل مسائل مربوط به شبه جزیره کره ایجاد کند.

این وزاتخانه اعلام کرد چنین اقداماتی صرف نظر از اینکه چگونه تفسیر می شود تاثیری بسیار منفی بر امنیت راهبردی جهان خواهد داشت و ضمن تشدید تنش ها در منطقه مشکلاتی جدید را در مسیر حل و فصل مسائل مربوط به شبه جزیره کره از جمله خلع سلاح این شبه جزیره ایجاد خواهد کرد. 

وزارت دفاع امریکا و کره جنوبی روز جمعه (18 تیر) در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: «طبق رایزنی‌ها، کره جنوبی و امریکا به منظور استقرار تاد (نوعی سامانه پدافند ضد موشکی در ارتفاعات بالا) به عنوان تدبیری تدافعی جهت تضمین امنیت کره جنوبی و مردم آن تصمیمی مشترک اتخاذ کرده اند.»

کره جنوبی و امریکا همچنین در این بیانیه هدف از استقرار سامانه موشکی تاد را صرفا برای رویارویی با «تهدیدهای موشکی و هسته‌ای» از سوی کره شمالی دانسته‌اند.
بر اساس این بیانیه، دو کشور در مراحل نهایی انتخاب محل استقرار تاد در کره جنوبی هستند و این سامانه موشکی ضد بالستیک تا پایان سال آینده میلادی (2017) عملیاتی خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار