سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سران اتحادیه اروپا بدون حضور انگلیس در نشست بروکسل حضور می یابند

به دنبال همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سران این اتحادیه دومین روز نشست را بدون حضور دیوید کامرون آغاز می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، سران اتحادیه اروپا قرار است دومین روز نشست این اتحادیه را در بروکسل بدون حضور انگلیس آغاز کنند. "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس روز گذشته برای آخرین بار در این نشست حضور یافت. 

وی روز گذشته خطاب به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا گفت هر آینده ای در انتظار انگلیس باشد، ادامه همکاری های تجاری و امنیتی ضروری است. 

"آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان از اتحادیه اروپا خواست به نتایج همه پرسی خروج انگلیس از این اتحادیه احترام بگذارد. وی همچنین گفت: ما از نتایج همه پرسی ابراز تأسف می کنیم. انگلیس باید روال قانونی ماده 50 از پیمان لیسبون را برای ترک اتحادیه اروپا آغاز کند. 

مرکل به همراه دیگر سران اتحادیه اروپا از انگلیس خواست هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای خروج از این اتحادیه انجام دهد.

27 کشور عضو اتحادیه اروپا از این پس قرار است جلسات خود را بدون حضور انگلیس برگزار کند؛ اتفاقی که در 40 سال گذشته بی سابقه بوده است.

در همه پرسی که روز 23 ژوئن سال جاری میلادی (3 تیر) در انگلیس برگزار شد، بیش از 17 میلیون نفر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دادند و جنبش برکسیت به موفقیت دست یافت. دیوید کامرون پس از نتایج همه پرسی اعلام کرد تا ماه اکتبر (حدود سه ماه آینده) از سمت خود استعفا می دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.