سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلاف دو شرکت نفتی ژاپن در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و عربستان

بلومبرگ گزارش داد تنش‌های نفتی ایران و عربستان بین دو شرکت نفتی ژاپن تفرقه انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ در پی تقویت روابط شرکت نفتی شواشل ژاپن با عربستان سعودی، شرکت ژاپنی "آیدمیتسوکوزان" ادغام با شواشل (شاخه رویال داچ شل در ژاپن) را برای مدتی به تعویق انداخت.

"آیدمیتسوکوزان" یک شرکت خانوادگی نفتی است که از مدت‌ها پیش مبادلات نفتی خود را با ایران حفظ کرده است. با این وجود، بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و عربستان سعودی موجب شد، این شرکت ژاپنی برای مدتی از معامله نفتی با ایران صرف نظر کند.

دایی‌چی چو از مقامات حقوقی شرکت "آیدمیتسوکوزان" درباره ادغام با شرکت شواشل اعلام کرد، شرکت آیدمیتسوکوزان عجله‌ای برای ادغام با شرکت شواشل ندارد؛ این شرکت تحت کنترل مستقیم شرکت ملی نفت عربستان سعودی است و ادغام آیدمیتسوکوزان با شواشل ممکن است تنش بین ایران و عربستان را در این زمینه جدی‌تر کند.

با انتشار خبر انصراف شرکت آیدمیتسوکوزان از ادغام با شواشل، سهام شواشل حدود 10 درصد کاهش یافت و در بورس توکیو 954 ین در هر واحد معامله شد.

شرکت‌های آیدمیتسوکوزان و شواشل ژاپن --دو شرکت ژاپنی که از نظر درآمد در رتبه دوم و پنجم قرار دارند-- هفته گذشته اعلام کردند از تاریخ یکم آوریل (13 فروردین) سال آینده میلادی (2017)، ادغام می‌شوند و دومین شرکت پالایشی ژاپن را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.