به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،میر علی محمدی با بیان اینکه روش های فعلی خیابان سازی ضمن داشتن هزینه ها ی زیاد و زمانبر بودن نمی تواند خواسته های مهندسی امروز را تامین کند، گفت: امروزه طبق مطالعات مهندسان و متخصصان مهندسی عمران در دنیا، در اجرای پروژه های راه سازی و پل سازی استفاده از تکنولوژی نوین و مصالح جدید جایگزین روش های سنتی شوند.
وی با اشاره به اینکه در این راستا شهرداری ارومیه با سیاستگذاری شورای اسلامی ارومیه اقدام به بررسی پیشنهادات این نوع تکنولژی از کشورهای روسیه، اروپا و شرکت های آلمانی کرده است، افزود: اخیرا یک شرکت روسی به همراه متخصصان روسی و آذربایجان با همکاری یک شرکت ایرانی اقدام به انتقال تکنولژی نوین استفاده از تثبیت مصالح زیر اساس در پروژه های خیابان سازی کرده است.
رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت: شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در نظر دادد در صورت سازگار بودن این تکنولژی از این روش برای اجرای پروژه های کمربندی میانی و برونی شهر ارومیه و همچنینی در تعمیر و مرمت خیابان های اصلی بهره مند شود.
محمدی به اجرای جلساتی با کارشناسان روسی در شورای اسلامی شهر ارومیه در این راستا اشاره کرد و افزود: ارائه اطلاعات جامع و اجرای آزماشی پروژه ای به طول یکصد متر از سوی شرکت روسی در راستای بررسی هزینه ها عملیات اجرایی؛ از جمله نتایج برگزاری این جلسات بود.
وی با اشاره به اینکه اساس این تکنولوژی بر مبنای تثبیت مصالح ساختمانی است اظهار داشت: بر این اساس با اضافه کردن یک سری افزودنی ها از جمله سیمان و مصالح نوین نیکوفلاک (nicoflok) می توان عمل تثبیت زیر اساس را در جاده ها و خیابان ها انجام داد به گونه ای که می توان همان مصالح موجود در کف را نیز استفاده کرد.
محمدی جلوگیری از نشستهای موضعی، انعطاف پذیرنمودن لایه زیراساس و اساس، افزایش عمر بهره برداری از آسفالت ها، کاهش هزینه ها و افزایش کارآیی و عر مفید خیابان ها و جاده ها را از جمله مزایای این تکنولژی عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از این تکنولژی تحول جدیدی در پروژه های راه سازی و خیابان کشی و مرمت راه های درون شهری و برون شهری به وجود خواهد آمد.
وی با بیان اینکه امروزه یکی از مهمترین مشکلات شهرداری ها پایین بودن عمر آسفالت خیابان ها است اظهار داشت: افزایش 5 تا 10 برابری عمر بهره برداری از آسفالت ها با توجه به افزایش انعطاف پذیری لایه های زیر اساس و اساس از مزایای بهر ه مندی از این تکنولژی است.
رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه سازگاری با محیط زیست را از دیگر مزایای این تکنولوژی عنوان کرد و اظهار داشت: در این طرح مصالح برداشته شده از سطح خیابان ها و جاده ها بیرون ریخته نمی شود و با انجام فرآیند تثبیت دوباره مورد استفاده قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: لازم است؛ قبل از اجرای این طرح تاسیسات و زیرساخت های شهری از جمله خطوط انتقال شبکه های آب، فاضلاب، برق، گاز و مخابرات جابجا و ساماندهی شوند.
انتهای پیام/س