وی با اشاره به اینکه بايد براي مردم فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومي و حتي استفاده از وسائط شخصي را بشناسانيم؛ اظهار داشت: در اين راستا توصيه اي كه براي مردم دارم اين است عليرغم اينكه هنوز حوزه حمل و نقل عمومي ناوگان اتوبوس و تاكسي چندان قابل اتكا نيست ولي تقاضا داريم استفاده كنند. چون با صرف هزينه هاي كم كمك بزرگي براي توسعه حمل و نقل شهري انجام مي دهند .
محمدی نوسازي حمل و نقل عمومي شهر اروميه از طريق بخش خصوصي را یکی از سیاستهای شورای شهر ارومیه عنوان کرد و افزود: است. بخش حمل و نقل يك بخش مستحكم و مناسب براي سرمايه گذاري است.
وی افزود: امروزه نقش و سهم چشم گیر حمل و نقل در برنامه های توسعه پایدار انکارناپذیر و قابل تامل است. رفع چالش های صنعت حمل و نقل به خصوص در حوزه درون شهری نیاز به پویایی در مدیریت کلان این سیستم و تعامل سازنده و بهره گیری از تجارب و دانش و علوم در سطح بین المللی و بومی سازی آن ها جهت ایجاد سلامت جسمی و روانی جامعه و حمل و نقل بهینه شهری دارد.
وی خاطر نشان کرد: سيستم مديريت شهري نتوانسته سيستم مناسب حمل و نقل شهري را در سطح شهر داير كند ويكي از علل آن هم عدم تامين درآمد كافي افراد شاغل در اين صنعت است. تعداد و وضعيت اتوبوس ها مناسب نيست. البته اخيرا تعدادي اتوبوس جديد وارد شده و در اينجا بادي از شهرداري تشكر كرد اما اين شهر نيازمند اتوبس هايي مدرن است.
محمدی افزود: شوراي اسلامي شهر اروميه سياستگذاري بودجه 95 را با شعار توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي بنا نهاده است. شعار ما شعار حمل و نقل است. سياست گذاري براي حمل و نقل ريلي يكي از اهداف مدنظر ماست.
وی گفت: استراتژی های نوین حمل و نقل شهرها مبتنی بر سياست حمل و نقل پايدار بر؛ توسعه كيفي و كمي حمل و نقل عمومي، افزايش قابليت پياده روي يا افزايش پتانسيل استفاده از سيستم هاي غير موتوري شامل پياده روي و دوچرخه سواري، مديريت تقاضاي سفر، کاهش استفاده از خودروي شخصي و ارتقاء فرهنگ ترافيك از برنامه هايي است كه با مشاركت و همراهي ساير ارگانها دنبال مي كينم.
انتهای پیام/س