رئيس كميسيون خدمات شهري و محيط زيست شوراي اسلامی شهر اروميه، از سهم 27 درصدي ناوگان حمل و نقل عمومي اروميه از مسافرتهاي درون شهري خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد ستارپوربا بیان اینکه حمل و نقل يكي از مهم ترين و چالشي ترين مباحث شهري است؛ اظهار داشت: برابر مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهري شهرداري اروميه ، تا سال 1400 بايد سهم حمل و نقل عمومي از مسافرتهاي درون شهري به 75 درصد برسد. در حالي كه امروز ما تنها 27 درصد مسافرتهاي درون شهري توسط ناوگان حمل و نقل عمومي انجام مي پذيرد.

وی پایین بودن استقبال از ناوگان حمل و نقل عمومي در مقايسه با ساير شهرها ، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومي و کم بودن تعداد اتوبس ها نسبت به جمعيت را از عوامل پایین بودن سهم حمل و نقل عمومی از مسافرتهای درون شهری در ارومیه عنوان کرد و افزود: براي رسيدن به حد استاندارد بايد سالانه 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي اضافه شود.

ستارپوردر خصوص سيستم هاي نوين حمل و نقلي گفت: براي اينكه سيستم هاي جديد عمومي حمل و نقل را در شهر پياده كنيم به سمت حمل و نقل ريلي بصورت تراموا يا قطار شهري رفتيم که برای این منظور 2 خط تراموا از ترمينال مركزي تا ايثار و از بهداري تا ايالت؛ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر اين طرح راه بيفتد هر ساعت 8 هزار مسافر جابجا مي شود و تحول و دگروني در حمل و نقل عمومي شهر رخ مي دهد.زمان اتمام فاز نخست دو سال آينده است.

ستارپور با بیان اینکه براساس اطلاعات مربوطه 70 درصد مسافرتهاي درون شهري براي اخذ خدمات از نهادهاي دولتي و عمومي است اظهار داشت: هر چقدر شهر را هوشمند كنيم ميزان مسافرتهاي درون شهري نيز كاهش مي يابد.

وی افزود: يكي از تصميماتي كه در شورا گرفته شد و از طريق استانداري به دستگاههاي دولتي ابلاغ شد استفاده از سرويس هاي عمومي براي اياب و ذهاب كاركنان بود. روند فعلي باعث شده تا در خصوص پاركينگ با مشكل مواجه شويم. استفاده اصناف و كسبه و كاركنان بانكها از خودروي شخصي هم ديگر مشكلي است كه در سطح شهر اب آن مواجه هستيم. بازاري ما با خودروي شخصي در محل كسب حاضر شده و خودرو را هم جلو مغازه و يا كوچه پس كوچه هاي اطراف پارك مي كند. اين موضوع باعث شده تا در بافت مركزي با مشكل جاي پارك و ترافيك سنگين مواجه بشويم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: حمل و نقل ، مسافرت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.