سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

انتقاد نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از پرداختی های نجومی

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پرداختی های غیر متعارف به برخی اشخاص خواستار برخورد دستگاه های نظارتی و قضایی با این پدیده شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی در جمع نماز گزاران جمعه شهر اراک ، حقوق های نجومی را نتیجه عدم نظارت کافی عنوان کرد و ادامه داد: برخی از بانک ها و شرکت ها که به بیت المال دسترسی دارند اقدام به پرداخت های نجومی اضافه کار و پاداش های کذایی و نجومی به مدیران خود می کنند که این مهم فقر خانواده ها و نبود عدالت اجتماعی در جامعه را به همراه داشته و نیازمند توجه هرچه بیشتر دولت، بازرسی و دستگاه های مسئول است.
وی افزود: دریافت ها، پرداخت ها و پاداش ها از بیت المال باید به صورت مشروع انجام شود، در غیر این صورت ظلم به امام راحل(ره) و خون شهدا است و این افراد در برابر مردم و خون شهدا باید پاسخگو باشند.
پایه و اساس پرداخت ها باید قانون و مقررات باشد و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای پاداش ها و پرداخت ها سقف مشخص تعیین و به گونه ای قوانین را تصویب کنند که امکان فرار از آنها وجود نداشته باشد.
ایت الله دری یادآور شد: هزاران هزار میلیارد تومان تا پایان سال گذشته به نقدینگی کشور افزوده شد که این امر رکود اقتصاد کشور را به همراه دارد در صورتی که کار، تلاش، تولید و فعال سازی واحدهای صنعتی از مهمترین راهکار های تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور است.
امام جمعه اراک به هفته قوه قضاییه و شهادت شهید بهشتی به دست منافقین کوردل اشاره کرد و گفت
: خون پاک شهید بهشتی و یارانش ، اسلام، انقلاب و فقاهت را تثبیت و جریان ضد انقلاب را از دامان اسلام و انقلاب پاک کرد.
آیت الله دری نجف آبادی، قوه قضائیه عدالت خواه، پاک صفت، امین و خدمتگزار را از اولویت ها و اهداف شهید بهشتی عنوان کرد و گفت: قوه قضائیه امروز باید در انجام وظایف خود آرمان هایی که در قانون اساسی آمده را در دستور کار خود قرار داده و در زمینه پیشگیری از جرم و نظارت بر اجرای قانون فعال باشد.
خطیب جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه های نماز با یاد آوری سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم توسط دولت بحرین افزود: بحرین کشوری شیعی است که هزاران شیعه در آن زندگی می کنند.
وی ادامه داد: آل خلیفه با همدستی آل سعود به مدت پنج سال است که جوانان، زنان و بچه های شیعه را به خاک خون می کشیده و امسال نیز دستور سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم که یکی از رهبران شیعه این کشور است، را صادر کرد.
امام جمعه اراک گفت: شهادت شیخ نمر باقر النمر و فرزندان شیخ زکزاکی باعث عزت بیشتر آنان در بین مسلمانان شده و دشمن جنایت کار را رسوا کرده است.
وی با یادآوری جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس افزود: مردم ایران اسلامی با حضور حداکثری و یکپارچه خود در حمایت از مردم فلسطین در روز قدس به پا خاسته و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حماسه دیگری را آفریده و عظمت اسلام را به رخ جهانیان و رژیم صهیونیستی خواهند کشید.
برپایی هرچه باشکوهتر مراسم شب های قدر و برگزاری نماز و آیین های دعا و مناجات در این شب ها از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اراک بود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دری ، جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.