سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

نقش اصناف در تعالی و توسعه استان بسیار اساسی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در نشست با مسئولان اتحادیه ها و اتاق های اصناف استان، مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در نشست با مسئولان اتحادیه ها و اتاق های اصناف استان که به مناسبت روز اصناف در محل استانداری برگزار شد، نقش اصناف را در تعالی و توسعه و رونق فضای کسب و کار در استان بسیار اساسی عنوان کرد و گفت: دولت خود را جدا از اصناف نمی داند و حمایت های لازم را برای توانمندسازی و رونق فعالیت های واحدهای صنفی انجام می دهد.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات تخصصی مسئولان با مسئولان اتحادیه ها و اتاق های اصناف در جهت رفع مسائل و مشکلات موجود نیز گفت: مباحث و مشکلات واحدهای صنفی لازم است در جلسات تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای لازم نیز برای مرتفع نمودن آنها اتخاذ شود.

معاون استاندار همچنین به فضای ایجاد شده در کشور پس از برجام اشاره کرد و گفت: پس از برجام، شاهد حضور سران بسیاری از کشورها و هیات های اقتصادی آنها در کشورمان هستیم که این امر نشانگر حرکت به سمت خروج از رکود و رونق اقتصادی در کشور است فلذا انتظار داریم اصناف نیز که همواره در صحنه های مختلف صیانت از کیان انقلاب اسلامی حضور فعالانه داشته اند، از این فضای بوجود آمده استفاده کنند و در صحنه اقتصادی نیز نقش آفرین باشند.

صفرزاده بهره گیری اصناف استان از دانش فنی و تکنولوژی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: شرکت های دانش بنیان و فناوری های نوین امروز به بازار نیز راه یافته اند و اصناف می توانند از این فناوری های جدید در جهت رونق بخشی به فعالیت های خود استفاده کنند.

وی، وجود منطقه آزاد ماکو، وجود سه فرودگاه ارومیه، خوی و ماکو، وجود جاذبه های گردشگری فراوان در استان، وجود معادن غنی و نیروی انسانی توانمند و تحصیلکرده را از دیگر قابلیت ها و ظرفیت های استان عنوان کرد که می توان با بهره گیری و سرمایه گذاری بر روی آنها، مسیر رشد و توسعه را در استان بیش از پیش شتاب بخشید.

اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه به برخی اقدامات این اداره کل در جهت رفع مشکلات واحدهای صنفی اشاره کرد.

وی، تشکیل کارگروه رفع موانع تولید واحدهای تولیدی صنفی و ارائه آموزش های بدو ورود به بازار برای اصناف جدید را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

تعدادی از مسئولان اتحادیه ها و اتاق های اصناف شهرستان های استان نیز در این جلسه مسائل و مشکلات خود را با معاون استاندار آذربایجان غربی در میان گذاشتند و صفرزاده نیز ضمن استماع موارد مطروحه، قول بررسی و رسیدگی به آنها را داد.

گفتنی است اول تیر ماه به نام روز ملی اصناف در کشور نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.