رئیس اتاق اصناف شهرستان بوکان در این مراسم ضمن بیان تاریخچه ای از اصناف ایران و شهرستان اظهار داشتند اصناف همیشه یار و یاور انقلاب اسلامی بوده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حسن صناعتی در این مراسم گزارشی از عملکرد و فعالیت اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش ارائه دادند و بیان داشتند در حال حاضر حدود 12 هزار واحد صنفی که در 20 اتحادیه و 413 رسته سازماندهی شده اند ، در شهرستان بوکان فعالیت می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه دو نهاد اصناف و شورای شهر در زیباسازی و تمام امورات شهر نقش به سزایی دارند باید تلاش در پیوند هر چه بیشتر این دو نهاد داشته باشیم و در دوره های آتی سعی شود تا نماینده اصناف در شورای شهر حضور داشته باشد.

خسروی فرماندار شهرستان بوکان در این مراسم گفت: در آیین حیات بخش اسلام، کار، تلاش، کسب درآمد و روزی حلال یکی از پایه های جامعه فرهنگی و مکتبی محسوب شده و در ردیف والاترین و بزرگترین عبادات قرار گرفته و روزی حلال نه تنها یک ویژگی اقتصادی جامعه اسلامی محسوب می‌شود بلکه به عنوان نماد دایمی پیوند اخلاق و اقتصاد همواره مطرح بوده است.

فرماندار بوکان اظهار داشت: روز اصناف روزنه ای برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی اصناف و ارج نهادن به ارزش های معنوی و اجتماعی و اقتصادی این زحمت کشان واقعی عرصه های کار و تلاش می باشد.

وی افزود بدون شک نقش بی بدیل اصناف کشور بر کسی پوشیده نیست ، این تشکل مردمی در همه ادوار بوده و نقش موثر و تاثیرگذاری در کشور داشته و دارد، اصناف بعنوان بزرگترین بخش اقتصادی در کشور فعالیت می کند و با یک برنامه ریزی اصولی و مدون، از پتانسیل عظیم آن می توان برای بهبود فضای کسب وکار و اشتغال در کشور استفاده بهینه نمود.

گفتنی است در پایان این مراسم باحضور فرماندار و رئیس اداره صنعت ،معدن وتجارت بوکان از ده نفر از اصناف نمونه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.