سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کشت حبوبات درجنوب کرمان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی جنوب کرمان ازکشت۶هزارو 200تن حبوبات در سطح ۵هزار هکتار از اراضی جنوب خبرداد.

به گزارش‌ خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان فرامرز رستگاری افزود : برنامه کاشت حبوبات در سطح 4 هزار و 991 هکتار و تولیدی بیش از 6 هزار و 223 تن در تابستان جاری به شهرستانها ابلاغ شده است.

وی گفت : در راستای سیاستها و برنامههای محوری اقتصاد مقاومتی و با تأکید بر اصلاح الگوی کاشت، مصرف بهینه آب، بهبود حاصلخیزی خاک اراضی منطقه و کاهش سطح زیر کشت محصولات آببر تابستانه مانند ذرت دانهای توسعه کشت و تولید حبوبات در دستور کار مدیریت زراعت قرار گرفته است.

رستگاری با اشاره به ظرفیت و مطالعات صورت گرفته افزود: برنامه کاشت در سطح 4 هزار و 991 هکتار و تولیدی بیش از 6 هزار و 223 تن در تابستان جاری به شهرستانها ابلاغ شده است.

وی باتوجه به حمایت از تولیدکنندگان و توسعه گفت: استفاده از بذور اصلاح شده به مقدار 21 تن بذر ماش زودرس رقم پرتو و مقدار 1.7 تن بذر لوبیای قرمز رقم صیاد به صورت یارانهای تأمین و در بین کشاورزان توزیع شده است.

رستگاریافزود: برای تغییر تقویم زراعی تولید و استفاده بهینه از فصل زراعی در سطح 15 هکتار، مزارع الگویی در مناطق گرمسیری و سردسیری با مشارکت کشاورزان به مرحله اجرا در آمده است.

وی بابیان اینکه در نقاط بارز منطقه میتوان به کاشت لوبیای چشمبلبلی و ماش پرتو در اسفند ماه و برداشت آنها در اردیبهشت ماه با عملکرد بالا گفت:با این دستاورد امکان کاشت و تولید حبوبات طی دو مرحله در یک فصل زراعی «کمتر از هفت ماه» فراهم میشود.

رستگاری بااشاره به برنامههای ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اقتصاد مقاومتی برای توسعه خاطرنشان کرد: دو برابری سطح زیر کشت و سه برابری تولید توأم با تجهیز 75 درصد سطح به آبیاری نوار تیپ طی برنامه توسعه برنامهریزی شدهاست.

وی افزود:تحقق این امر در سایه تأمین الزامات بنیادی به ویژه توسعه مکانیزاسیون تولید و تأمین منابع مالی دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: حبوبات ، جنوب ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن سلطانی
۱۷:۴۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
باریکلا که ماش کاشتن