سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روس‌نفت: کنترل بازار نفت در اختیار عربستان، آمریکا و روسیه است

ایگور سچین، رئیس شرکت روس‌نفت، اظهار کرد سه کشور روسیه، آمریکا و عربستان بازار جهانی نفت را کنترل می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت رویترز؛ ایگور سچین، مدیرعامل بزرگ ترین تولید کننده نفت روسیه، روس‌نفت، با اظهار این موضوع که عربستان، روسیه و آمریکا بازار جهانی نفت را کنترل می کنند، نقش اوپک را در این زمینه کم اهمیت خوانده است.

وی در مصاحبه ای با تلویزیون روسیه 24 اظهار کرد نقش روسیه در بازار هیدروکربن ها بهبود خواهد یافت. روسیه با تولید روزانه 10.8 میلیون بشکه نفت، بزرگ ترین تولید کننده نفت و گاز در جهان است. این کشور در نظر دارد میزان تولید خود را در سطح فعلی حفظ کند.

سچین اظهار کرد اوپک توان خود را در کنترل بازار نفت از دست داده است. وی در این باره گفت: "ما باور داریم که کنترل بازار در اختیار سه کشور عربستان، روسیه و آمریکا قرار گرفته است. دلایل این موضوع نیز ساده است. کشورهای نام برده، همگی به فناوری ها و سرمایه های مالی دسترسی داشته و ارزش بالای منابع بهره منده هستند. آمریکا نیز به دلیل این که یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان جهان است، در جایگاه بالاتری قرار گرفته است." 

وی افزود: "روسیه تمام زیرساخت های شوروی را در اختیار دارد، و ما به دنبال بازارهای جدید هستیم."

سچین ماه گذشته اظهار کرد اختلافات داخلی باعث نابودی قدرت اوپک و توان این سازمان برای تحت تاثیر قرار دادن بازار شده است. روس‌نفت پیش بینی کرده بهای نفت تا پایان سال به 50 تا 55 دلار به ازای هر بشکه رسیده و تا پایان سال 2017 به بشکه ای 65 دلار افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.