سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرکی : می خواهم موفقیت هایم را در سایپا تکرار کنم/نقل و انتقالات لیگ برتر روی محور تیم های پرطرفدار می چرخد

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: با هدف تکرار موفقیت های چند سال اخیرم، به سایپا آمده ام.

حسین فرکی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت تیم فوتبال سایپا گفت: بسیار خوشحالم که امسال کار مربیگری را در مجموعه سایپا دنبال می کنم. سایپا همیشه جزو تیم های خوب  فوتبال ایران بوده است. یکی از دلایل من برای انتخاب این تیم، دور بودن سایپا از حواشی است.

وی افزود: از طرفی پس از پنج سال مربی گری در تیم های شهرستانی، به دلیل نزدیکی به خانواده علاقه زیادی به سرمربی گری در تیم های تهرانی داشتم و این امر هم یکی از دیگر دلایل انتخابم بود. مجموعه سایپا در چند سال اخیر به من محبت داشته و من را جزو گزینه های خود در  قرار دادند. به هر حال امسال شرایط حضور من در این تیم فراهم شد و امیدوارم موفقیت هایی که در سایر تیم ها به دست آوردم در این تیم هم تکرار شود. البته سایپا تجربه قهرمانی و افتخارات متعدد را در کارنامه دارد.

فرکی درباره نقل و انتقالات سایپا بیان کرد:سعی کردیم تغییرات زیادی در سایپا به وجود نیاوریم. همان طور که می دانید بیشتر بازیکنان این مجموعه را حفظ کردیم. به دلیل پایین آوردن میانگین سنی تیم، مجبور بودیم با برخی بازیکنانی که در سال های قبل برای سایپا زحمت کشیده بودند برای جدایی توافق کنیم. چند بازیکن را از تیم های پایه سایپا به ترکیب اضافه کردیم. تا پیش از شروع رقابت های لیگ هم با توجه به نیاز تیم نفرات مد نظر را جذب می کنیم.
به هر حال فضای نقل و انتقالات روی محور تیم های پرطرفداری چون  پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی می چرخد و این تیم ها با توجه به فشاری که از سوی هواداران خود حس می کنند به دنبال جذب بازیکنان سرشناس و ستاره هستند. ما هم در این فضا ترجیح می دهیم کارهای خود را در سکوت دنبال کرده و براساس نیاز تیم با بازیکنان مد نظرمان عقد قرارداد کنیم.

وی ادامه داد: سعید لطفی و سیامک کوروشی از نفت و امیر محمد مظلوم از ملوان را جذب کرده ایم و در چند روز آینده با جذب چند بازیکن دیگر فهرست نفراتمان را می بندیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره این که آیا آندو تیموریان در لیست خروجی سایپا قرار گرفته یا خیر، گفت: پس از این که هدایت سایپا را به عهده گرفتم هیچ تماسی با آندو نداشتم. وی سال گذشته پس از انجام چهار بازی برای سایپا دچار آسیب دیدگی سنگینی شد و ادامه فصل را از دست داد. هر تیمی آروزی داشتن بازیکن بزرگی چون تیموریان را دارد اما در پست این بازیکن گزینه های دیگری داریم.
میانگین سنی سایپا در لیگ پانزدهم 29/5 بود و ما قصد داریم با اضافه کردن بازیکنان جوان در کنار استفاده از بازیکنان با تجربه میانگین سنی تیم را پایین بیاوریم. به هر حال قسمت نشد در سایپا با آندو همکاری کنم اما برای کاپیتان تیم ملی که از شاگردان خوب من محسوب می شود در هر جایی که هست، آرزوی موفقیت دارم. وی برای من قابل احترام است.

وی افزود: براساس همان هدف جوان گرایی مجبور بودیم در کنار آندو با چند بازیکن با تجربه دیگر هم در کمال احترام قطع همکاری کنیم. در صحبتی که با مجید ایوبی مدافع باتجربه و با اخلاق سایپا داشتیم برای جدایی به تفاهم رسیدیم. ایوبی جزو شاگردان با اخلاق دوران مربی گری من محسوب می شود و به وی توصیه کردم با توجه به آمادگی که دارد به فوتبال خود ادامه دهد. میلاد میداوودی دیگر بازیکنی است که از سایپا جدا شد. با توانایی های فنی این بازیکن یقین دارم وی مشتریان خوبی در نقل و انتقالات دارد. وحید اسماعیل بیگی، مهدی دغاغله، مسعود ابراهیم زاده به همراه راتکو دروازه بان بوسنیایی دیگر بازیکنانی هستند که با ما خداحافظی کردند.

 فرکی درباره روند آماده سازی نارنجی پوشان پایتخت پیش از شروع رقابت های لیگ شانزدهم، اظهار کرد: از 25 خرداد تمرینات خود را شروع کرده ایم. بخش نخست تمرینات آماده سازی را در تهران انجام می دهیم و با سازمان دهی نقل و انتقالات، بلافاصله پس از ماه مبارک رمضان از 19 تا 29 تیر اردویی 10 روزه را در گرجستان برگزار می کنیم. در این اردو به دنبال برگزاری سه بازی دوستانه هستیم. مقدمات دیدارهای تدارکاتی فراهم شده و در روزهای آتی در این باره به جمع بندی می رسیم. پس از بازگشت به ایران هم تمرینات آماده سازی خود را در تا پیش از شروع لیگ در تاریخ شش مرداد، در تهران دنبال می کنیم.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.