سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تولید پنج میلیون و 106 هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید پنج میلیون و 106 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  فتحی درگفتگو با خبرنگاران با اشاره به سیمای کشاورزی استان، مجموع تولیدات کشاورزی در بخش های مختلف دام، طیور، شیلات، باغی و زراعی را پنج میلیون و 106 هزار تن در سال اعلام کرد .

وی با اشاره به فعالیت 565 واحد صنایع تبدیلی در استان، ظرفیت فرآوری این واحدها را دو میلیون تن در سال اعلام کرد .

فتحی با اشاره به اینکه هسته های کلیدی سند تدبیر توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی شامل هسته تولید سالم، ساماندهی بازرگانی، اصلاح الگوی کشت، توانمند سازی بهره برداران، توسعه کشاورزی دانش بنیان و بهره برداری پایدار تنوع زیستی است، گفت: افزایش ضریب خود اتکایی بخش کشاورزی در تولید محصولات اساسی از جمله گندم در این سند دیده شده است.

وی با اشاره به افزایش جذب تسهیلات بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی از صندوق توسعه ملی در دو سال گذشته گفت: در حالی که در سال 92 تنها 62 درصد از سهمیه استان از این محل جذب شده بود، سال گذشته 37 درصد بیش از سهمیه استان جذب شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به مشکلات و چالش های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله همکاری نامناسب بانک ها در اختصاص سهم 25 درصدی تسهیلات این بخش، پراکندگی مراجع نظارتی و مشکل یکپارچه سازی اراضی کشاورزی گفت: راه اندازی بورس کالای کشاورزی به خاطر اجرا نشدن قوانین توسط برخی دستگاه ها به تاخیر افتاده است.

وی با اعلام اینکه 59 درصد واحدهای بخش کشاوری استان فعال، 27 درصد راکد و 14 درصد نیمه فعال است، گفت: برای راه اندازی واحد های راکد و فعال سازی واحدهای نیمه فعال در کنار تکمیل واحدهای در حال احداث چهار هزار و 165 میلیارد و 739 میلیون ریال اعتبار و تسهیلات نیاز است. 


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.