سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش کامل مشاوران برای هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه اول

مدیر کل آموزش متوسطه اول گفت: تمامی مدارس متوسطه اول برای امر هدایت تحصیلی دارای مشاور هستند و تا اواسط تیر ماه در مدرسه به طور مستمر حضور دارند.

عظیم محبی مدیر کل آموزش متوسطه اول در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به اینکه بحث هدایت تحصیلی یک از بندهای آیین‌نامه شورای عالی آموزش‌ و پرورش بوده و اهمیت آن برای دانش‌آموزان مشمول بسیار زیاد است از طرف وزیر آموزش و پرورش شورایی برای رسیدگی در این طرح تشکیل شده و در این زمینه ابلاغ‌هایی برای مسئولان مربوطه صادر شده است.

وی ادامه داد: بحث هدایت تحصیلی از اول سال 94 در متوسطه سال اول مستقر شده و ساماندهی برای این امر نیز در حال اجرا است و بر این اساس تمامی مدارس متوسطه اول دارای نیروی مشاوره هستند.

محبی با بیان اینکه اولویت اول مشاوره به مدارس متوسطه اول اختصاص یافته است گفت: در تمامی استان‌ها خانواده‌ها و دانش‌آموزان در خصوص بحث هدایت تحصیلی توجیه شدند و دانش‌آموزان برای بازدید به هنرستان‌ها رفتند.

مدیر کل آموزش متوسطه اول اظهار کرد: در حال حاضر قریب به 99 درصد موارد بحث هدایت تحصیلی اجرایی شده و تست‌های مشابه رغبت از دانش‌آموزان گرفته شده است.

محبی با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه میانگینی از نمرات از دروس پایه هفتم، هشتم و نهم برای بحث هدایت تحصیلی لحاظ می‌شود، یادآور شد: نظر دانش‌آموزان 10 نمره، نظر معلمان، اولیا  و مشاور 65 نمره و نوع عملکرد دانش‌آموزان 35 نمره از بحث هدایت تحصیلی را شامل می‌شود.

مدیر کل آموزش متوسطه اول بیان کرد: هم زمان با دریافت کارنامه خانواده‌ها کارنامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را دریافت می‌کنند و می‌توانند برای ثبت‌نام در رشته مورد نظر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین بحث در هدایت تحصیلی توجه به آینده شغلی این رشته است، عنوان کرد: خانواده‌ها باید علاوه بر توجه به استعداد دانش‌آموز شغل آینده را در نظر گرفته و مبتنی بر آن برای انتخاب رشته عمل کنند.

محبی یادآور شد: برای سال تحصیلی بعد نیز بحث هدایت تحصیلی در نظر گرفته شده و کامل‌تر از سال جاری برای دانش‌آموز اجرایی می‌شود.

مدیر کل آموز متوسطه اول گفت: علاوه بر تمامی برنامه‌های که برای هدایت تحصیلی در نظر گرفته شده به مشاوران گفته شده تا دو هفته اول تیر ماه در مدارس حضور یابند و کار مدیریت در این طرح را انجام دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کاید
۱۵:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
مجموع نمرات معلمان، اولیا و مشاور با نمره عملکرد دانش آموز ۱۰۰ میشه یعنی عملا ۱۰ نمره سهم خود دانش آموز لحاظ نشده در حالیکه به نظر بنده علاقه دانش آموز شرط اول باید باشه!!!