جزییات نحوه برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان, پذیرش دانشجو معلم در 18 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان از جمله رویداد های در هفته گذشته بوده اند.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین رویداد های آموزش و پرورش در هفته گذشته جزییات نحوه برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان, پذیرش دانشجو معلم در 18 رشته کارشناسی ارشد  در دانشگاه فرهنگیان و تعیین وضعیت پرداخت معوقات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان بوده است.

آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت

برگزاری آزمون جامع دانشگاه فرهنگیان در مردادماه
نعمت الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه نزدیک به سه هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان آموزش می بینند، عنوان کرد: پذیرفته شدگان باید پس از گذراندن دوره قبولی در آزمون نهایی وارد بازار کار شوند و بر این مبنا امسال آزمون  برگزار شده و افراد پس از قبولی در این آزمون و کسب نمره قبولی می توانند فعالیت خود را به عنوان معلم آغاز کنند که پیش بینی می کنیم تا 10 شهریور واجدین شرایط حرفه معلمی را به مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش معرفی کنیم.

پذیرش دانشجو معلم در 18 رشته کارشناسی ارشد 
نعمت الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در خصوص جزئیات پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه  فرهنگیان گفت : برای سال تحصیلی آینده ظرفیت پذیرش قریب به 250 دانشجو را داریم که اکنون دانشگاه فرهنگیان 18 رشته محل برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته است و تقریبا در هر رشته 15 نفر پذیرفته می شوند.

سربازان بی‌سواد کارت پایان خدمت نمی‌گیرند 
باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی  گفت: طبق مصوبات ستاد مشترک نیروهای مسلح سربازان مشمول تا زمان باسواد شدن نمی‌توانند کارت پایان خدمت دریافت کنند و باید دوره‌های آموزشی را طی کنند.

شهریه مدارس شاهد اعلام شد 
محمدحسین کفراشی مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش بیان کرد: بنیاد شهید برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد هزینه فوق برنامه و کمک سرانه را پرداخت می کند که 25 درصد از هزینه را باید این افراد بپردازند، برای جانبازان 25 تا 50 درصد، 40 درصد تخفیف شهریه و برای جانبازان زیر 25 درصد 20 درصد تخفیف شهریه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: هزینه شهریه در دوره ابتدایی 350 تا 530 هزار تومان در دوره متوسطه اول 400 تا 600 هزار تومان و در دوره متوسطه دوم 480 تا 780 هزار تومان مصوب شده است.

دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می شوند 
احمدعابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد:در مجموع 18 هزار نیروی جدید در مدارس مشغول به تحصیل می شوند که این تعداد به دو شکل 14  هزار نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و قریب به چهار هزار نفر دیگر نیز از افرادی هستند که سال گذشته در آزمون استخدامی پذیرفته شده و دوره های آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان گذرانده اند که تاکنون هیچ نیروی جدیدی به آموزش و پرورش اضافه نشده و نیروهایی که از قبل برای حرفه معلمی پیش بینی شده بودند،ساماندهی می شوند.

وی افزود: : برای اینکه این 18 هزار نیرو امکان حضور در مدارس را داشته باشند بایستی مجوز فعالیت صادر شود که اکنون مراحل اولیه آن انجام شده است.

رزرو اینترنتی اسکان فرهنگیان از 5 تیرماه 
اکبر حاجیلو معاون اداره کل پشتیبانی آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون در ماه رمضان قرار داریم همه مراکز رفاهی آماده پذیرش فرهنگیان هستند همچنین پس از ماه رمضان تعداد مسافرت افزایش پیدا می‌کند در نتیجه از پنجم تیر ماه رزرو اینترنتی آغاز می‌شود و آدرس سامانه آن SCAN.MED.IR است.

تعیین وضعیت پرداخت معوقات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی 
نعمت‌اله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: 50  درصد از هزینه‌های دوره آموزشی توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود و متقاضیان فقط 50 درصد از هزینه‌ها را باید پرداخت کنند که متقاضیان میزان پرداختی را باید طی دو دوره مجزا واریز کنند که در دوره اول 700 هزار تومان و در دوره دوم 650 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.