سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

اجرای طرح حافظان گلزار شهدا

طرح حافظان گلزار شهدا در ۳۶۹ گلزار استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: این طرح با هدف حفظ و نگهداری از مزارهای شهدا انجام می شود .

 غلامرضا حقایق‌پور افزود: در اجرای این طرح باید گلزارهای شهدایی که ساماندهی شدند، شناسایی شوند و سپس افرادی را به عنوان حافظان گلزار شهدا انتخاب کنیم تا از این گلزارها نگهداری کنند.

وی افزود: حافظان گلزار شهدا باید سالی دو بار پایان خرداد و آذر ماه با سرکشی و بازدید ادواری از گلزارهای شهدا، وضعیت مزارهای شهیدان را در فرم‌های مخصوص درج و به بنیاد اطلاع بدهند. 

حقایق‌پور گفت: باید افرادی که در طرح حافظان گلزارهای شهدا انتخاب می‌شوند از وابستگان شهید باشند، در غیر این صورت از اشخاصی که علاقمند این موضوع هستند، انتخاب شوند.

وی افزود: باید هر کاری که به منظور اجرای طرح حافظان گلزار و مرمت مزار شهدا در روستا و شهر انجام می‌شود، مستندسازی شود تا در ارزیابی عملکرد بنیاد استان قزوین مورد ارزیابی قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ساماندهی، حفظ و نگهداری گلزارهای شهدا از مهمترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است به همین دلیل محافظت این گلزارها از اهمیت بسزایی برخوردارست.
انتهای پیام/

برچسب ها: طرح ، حافظان ، گلزار ، شهدا ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.