سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

گرد و غبار آبدانان، 12 برابر حد مجاز + تصاویر

میزان آلاینده های موجود در هوای شهرستان آبدانان 12 برابر حد مجاز است و میزان دید افقی شهرستان آبدانان کمتر از 500 متر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبدانان گفت: با ورود گرد و غبار از عصر امروز به شهرستان، میزان آلاینده های موجود در هوای شهرستان آبدانان 12 برابر حد مجاز است.


رضا بسطام افزود: توده جدید گرد و غبار از عصر روز پنجشنبه آسمان استان ایلام را فرا گرفته است که این پدیده ناشی از وقوع طوفان های گرد و غبار در بیابان های کشور عراق و سوریه است که از طریق باد به سمت کشورمان می آید و تهدیدی برای سلامت مردم به ویژه در استان ها و شهرهای مرزی جنوب، جنوب غرب و غرب است.


براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان ایلام این شرایط (استقرار توده گرد و غبار) تا روز جمعه هفته جاری در آسمان این استان پایدار است و سپس به تدریج از جو منطقه خارج و از میزان غلظت آن کاسته می شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون استان ایلام شاهد 13 روز آلوده ناشی از ورود ریزگردهای عربی از طرف بیابان های عراق و سوریه بوده است.


به گفته محمد لطفی مسوول اداره هواشناسی شهرستان آبدانان، دید افقی در این شهرستان به کمتر از 500 متر کاهش یافته است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
تو رو خدا به داد استان ایلام برسین .مردم بدبخت ما خاک می خورن اونوقت فقط اسم استان خوزستان وکرمانشاه رو میارن.درسته استان ما محروم هست وتو امکانات از خوزستان وکرمانشاه عقبتر هست اما دلیل نمیشه که اسم استان ما رو واسه آلودگی هوا نیارن حداقل مسولین از جناب خان یاد بگیرن