معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام از تداوم وضعیت اضطرار هوای استان ایلام به خاطر توده گرد و غبار و ریزگردها برای دومین روز متوالی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، علی ظاهر سارایی گفت : بر اساس آخرین پایش های ایستگاه های سنجش غبار مناطق مختلف این استان، هم اکنون وضعیت ذرات معلق گرد و غبار در هوای شهر مهران 12 برابر حد مجاز است.

میزان استاندارد و مجاز ذرات معلق در هر متر مکعب هوا 150 میکروگرم است.

وی افزود: مقدار ذرات معلق ریزگردها در هوای شهرستان های ایلام و ایوان 9 برابر و دهلران شش برابر و آبدانان برابر حد مجاز گزارش شده است.

سارایی وضعیت هوای شهرستان های دره شهر را چهار و سرابله را پنج برابر حد مجاز که ۳۵ پی ام دو و نیم است، اعلام کرد و گفت: میزان استاندارد ذرات معلق براساس پی ام 2 و نیم ، 35 است.

توده گرد و غبار و ریزگردهای عربی از عصر دیروز از سمت بیابان های عراق و سوریه وارد آسمان مناطق مرزی کشور از جمله استان ایلام شده و بر پایه گزارش های هواشناسی از روز جمعه بتدریج از غلظت آن کاسته می شود هر چند توده جدیدی در بیابان های این دو کشور در حال شکل گیری است.

استان ایلام دارای هفت ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا است.

از ابتدای سال جاری تاکنون استان ایلام شاهد 15 روز هوای آلوده و ناسالم ناشی از ورود ریزگردهای عربی از طرف بیابان های عراق و سوریه داشته است.

سال گذشته نیز استان ایلام 76 روز غبارآلود را پشت سر گذاشته است.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.