سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران جایگاه خاصی در حوزه علوم انسانی دارد

رییس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه دارای بزرگ‌ترین نقش در تحولات فرهنگی، اجتماعی و علمی این کشور است که بخش اعظمی از این تحولات مربوط به علوم انسانی است.

محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه جامع دارای بزرگ‌ترین نقش در تحولات فرهنگی، اجتماعی و علمی این کشور است و این را مدیون فعالیت‌های اعضای هیأت علمی برجسته خود است که بخش اعظمی از این تحولات مربوط به علوم انسانی است.

وی در ادامه به نقش علوم انسانی و تأثیر آن بر تمدن ایران اشاره کرد و گفت: در حوزه علوم انسانی متأسفانه مانند حوزه‌های دیگر موفق نبوده‌ایم، نه اینکه اصلاً موفق نباشیم، بدون شک در این حوزه ایران در بالندگی تمدن اسلامی نقش بسزا و جایگاه خاصی در حوزه علوم انسانی دارد.

سرپرست دانشگاه تهران توسعه همه جانبه را توسعه علوم انسانی و علوم تجربی دانست و افزود: توسعه بدون توجه به توسعه و نقش علوم انسانی راه به جایی نمی‌برد. 

وی تصریح کرد: از دانشگاه تهران انتظار می‌رود به این نقش آفرینی ادامه دهد و نقش فعال تری ایفا کند.

نیلی احمدآبادی توسعه علوم انسانی را سر آغاز توسعه همه جانبه دانست و یادآور شد: شکی نیست که توسعه زیرساخت‌های لازم را نیاز دارد اما بدون فرهنگ سازی و بدون توجه به علوم انسانی توسعه صورت نخواهد گرفت.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.