سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

راه اندازی اولین بخش اهدای پلاسما در استان

هشت دستگاه پلاسما فرزیس درمانی تا دو ماه دیگر در سمنان راه‌اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مدیرکل انتقال خون استان سمنان افزود: اعتبار و دستگاه های مورد نیاز این مرکز مانند هشت دستگاه پلاسما فرزیس، از سوی سازمان انتقال خون کشور به استان سمنان تخصیص یافته که با راه‌اندازی آن، تحول قابل‌توجهی در بخش انتقال خون استان رخ می‌دهد.

مجید حسینی با بیان اینکه از این پس امکان اهدای پلاسمای خون توسط افراد نیز در استان وجود دارد، گفت: در مراکز انتقال خون استان، تخت هایی برای اهدای پلاسما قرار خواهد گرفت که برای نمونه در مرکز اهدای خون امام رضا(ع) سمنان هشت تخت اهدای پلاسما در خدمت مردم خواهد بود.
وی با اشاره به پیشرفت های خوب کشور در زمینه اهدای پلاسما، توضیح داد: از پلاسمای خون در بسیاری از درمان ها و داروها می توان بهره جست و این فناوری در داخل ایران امروز باعث تولید ۱۸۰هزار لیتر پلاسمای خون در سال می شود که امیدواریم بتوانیم با توسعه مراکز اهدای پلاسما در سمنان، فارس، آذربایجان شرقی و غربی این میزان به ۸۰۰ هزار لیتر در سال افزایش یابد.
حسینی افزود: مهم‌ترین هدف سال جاری سازمان انتقال خون ایران، افزایش تولید پلاسما بوده و از این‌رو، سمنان نیز از استان‌هایی خواهد بود که در این زمینه وارد میدان می‌شود.
انتهای پیام/ف

برچسب ها: خون ، پلاسما ، انتقال خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.