در ایام ماه مبارک رمضان خونگیری در سه نوبت صبح و عصرو شب انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مدیرکل انتقال خون استان سمنان درباره ساعات کاری مراکز انتقال خون استان در ماه رمضان، گفت: این مراکز پس از افطار پذیرای علاقمندان به اهدای خون هستند.

مجید حسینی افزود: ساعت های اعلام شده برای خونگیری در شب، فقط برای ماه مبارک رمضان خواهد بود و در ایام سال، خونگیری در دو نوبت صبح و عصر انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدا نسبت به سایر ماه‌ها به نصف می‌رسد، افزود: از آنجایی که عمر پلاکت خون کوتاه است، اهداکنندگان باید مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون را تنها به شب‌های قدر اختصاص ندهند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه 6 تا 8 ساعت بعد از خوردن سحری بهترین هنگام برای اهدای خون به شمار می‌رود، عنوان داشت: پس از افطار نیز زمان مناسبی جهت اهدای خون است، لذا توصیه می‌شود شهروندان با در دست داشتن کارت ملی جهت اهدای خون در ماه مبارک رمضان اقدام کنند.
حسینی در پایان بیان داشت: در ماه مبارک رمضان خونگیری برای کمک به بیماران نیازمند در نوبت صبح نیز انجام می شود و پیش بینی می شود با همیاری مردم استان سمنان، میزان اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال گذشته، افزایش یابد.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: خون ، انتقال خون ، اهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.