سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود نیروهای کاری در صنایع نفتی جهان

با افزایش دوباره بهای نفت، صنایع نفتی جهان نیازمند نیروهایِ کاریِ بیشتر شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت یو‌اس‌ای‌ تودی؛ شرکت‌های نفتی جهان در سال های اخیر به دلیل مشکلات مالی بیش از 350 هزار نفر از نیروهای خود را اخراج کرده اند. اکنون با بهبود وضع بازار جهانی و افزایش دوباره قیمت ها، شرکت‌های تولیدکننده نفت با مشکل کمبود کارگر مواجه شده اند.

ایالت تگزاس آمریکا، یکی از مناطق اصلی تحت تاثیر قرار گرفته است. از زمان سقوط بهای نفت در سال‌های گذشته، نزدیک به 99 هزار شغل، یا یک سوم مشاغل کل صنعت نفت این ایالت، از بین رفته است. در ماه آوریل به تنهایی 6300 نفر از نیروهای فعال در صنعت نفت و گاز از مشاغل خود اخراج شدند. 

آسیب وارد شده به نیروهای کاری صنعت نفت، می تواند تاثیر منفی گسترده‌ای بر این صنعت در ماه ها یا سال های آینده داشته باشد. 

ایالت داکوتای شمالی تا ماه مارس بیش از 1000 چاه حفر شده، اما مورد استفاده قرار نگرفته در اختیار داشت. با افزایش بهای نفت می‌توان انتظار داشت که سایر ایالت‌ها نیز تولیدات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و چاه‌های نفت تعطیل شده را بار دیگر مورد استفاده قرار دهند. با این حال، شرکت‌هایی که بیشتر کارگران خود را اخراج کرده اند ممکن است برای افزایش دوباره سطح تولید خود با مشکلات و موانعی مواجه شوند.

یک نظرسنجی اخیر از شرکت‌های تولید کننده نفتی نشان از کمبود نیرو برای برداشت نفت به روش استخراج شکست هیدرولیکی دارد. یکی از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی اظهار کرده است حتی اگر بهای نفت به بیش 100 دلار به ازای هر بشکه افزایش یابد، نیروی کار حرفه ای کافی برای برداشت به روش شکست هیدرولیکی وجود ندارد.

نیروهای کاری که پیشتر از صنعت نفت خارج شده اند، اکنون برای کار به سایر ایالت ها رفته یا زمینه کاری خود را تغییر داده اند. در حالی که هزاران نفر از این افراد زمینه کاری خود را تغییر می دهند، شرکت های نفتی برای بازگشت به سطح تولید گذشته با کمبود نیروی کاری مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.