حذف 6500 شغل از شرکت آمریکایی «سیگیت» به منظور کاهش هزینه‌ها

شرکت آمریکایی سیگیت قصد دارد 6500 فرصت شغلی را از بخش تولید خود حذف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پی‌سی وُلد، شرکت آمریکایی «سیگیت» دوشنبه اعلام کرد تقریباً 6500 فرصت شغلی معادل 14 درصد نیروی کار خود را بخصوص در بخش تولید حذف می‌کند. این شرکت که تجهیزات ذخیره اطلاعات تولید می‌کند در ماه ژوئن اعلام کرد قصد دارد 3 درصد نیروی کار در سطح جهان را حذف کند؛ تا پایان سپتامبر نیز حذف یک‌چهارم نیروها اعلام شد؛ اما اطلاعیه جدید حاکی از اینست که به دلیل گسترش استفاده از «فلش» برای ذخیره‌سازی اطلاعات «درایو دیسک سخت» شرایط خوبی ندارد. 

شرکت سیگیت اعلام کرده به شدت نیازمند کاهش هزینه‌ها است و حذف این شغل‌ها به این منظور انجام می‌شود. انتظار می‌رود حذف این شغل‌ها تا پایان سال مالی 2017 این شرکت پایان گیرد. سخنگوی سیگیت اعلام کرد این شرکت قصد دارد ردپای تولیدش را کاهش دهد. تولید تجهیزات این شرکت بیشتر در آسیا صورت می‌گیرد؛ ولی بخش‌های تولیدی مستقر در آمریکا و اروپا نیز شامل این حذف شغل می‌شوند.

شرکت داده بین‌المللی (آی‌دی‌سی) دوشنبه اعلام کرد بازار رایانه شخصی (پی‌سی‌) نسبت به سال گذشته 4.5 درصد کاهش داشته و در سه ماهه دوم سال به 62.4 میلیون واحد رسیده است. پیش از این کاهش این بازار 7.4 درصد پیشبینی شده بود. اما رشد بازار آمریکا از وقوع این پیش‌بینی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار