سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش خصوصی به خوابگاه سازی ترغیب می‌شود

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم از مذاکرات با بخش خصوصی به منظور ترغیب این بخش به خوابگاه سازی برای دانشگاه‌ها خبر داد.

فردین تقی زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره خوابگاه‌ها اظهار کرد: متاسفانه در برنامه پنجم توسعه از خوابگاه سازی منع شدیم، در صورتی که بسیاری از خوابگاه‌های دانشگاه‌ها مشکل پیدا کردند.

وی افزود: با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم، تا خوابگاه‌های اجاره به شرط تملیک در دانشگاه‌هایی که بتوانند زمین خوابگاه را تأمین کنند، بسازد و دانشگاه اجاره‌بهای آن را به بخش خصوصی پرداخت کند.

تقی زاده بودجه مورد نیاز برای رسیدن خوابگاه ها به شرایط مطلوب را 550 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این موضوع در قالب طرح به دولت ارائه شده و در حال پیگیری هستیم. طرح بعدی، پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات بانکی (با سود شش درصد) به سازندگان بخش خصوصی است تا آنها به ساخت خوابگاه‌های جدید ترغیب شوند.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم یادآور شد: برای اولین بار خوابگاه‌ها بر اساس هفت شاخص و 52 زیر شاخص در پنج سطح تقسیم شده‌اند و سعی داریم که نرخ اجاره‌بهای دانشجویی در سال 95 و 96 بر اساس پنج سطح درجه‌بندی عادلانه شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.