سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

تشکیل مجمع زنان کارآفرین دریزد

مجمع زنان کارآفرین به دبیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ روبط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان یزد گفت:در جهت اشتغال زنان و دختران نیازمند و جویای کار با رویکرد توسعه اشتغال خانگی بزودی در استان یزد، مجمع زنان کارآفرین یزد تشکیل میشود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد  با توجه به نرخ بالای زنان بیکار در اجتماع گفت: باید از مرحله شعار بیرون آمد و طرح هایی ارائه داد که جنبه عملی داشته باشند.

 در این راستا به زودی  مجمع زنان کارآفرین را با الگو برداری از نهادهای مشابه در کشور تشکیل خواهیم داد.


مدیر کارآفرینی و اشتغال  اداره کل تعاون، کارو رفاه استان یزد با اشاره به خلأ بازار کار برای بانوان نیازمنداستان، خواستار راه اندازی بازارچه ویژه بانوان با همکاری شهرداری و سازمان های ذیربط به خصوص میراث فرهنگی و صنایع دستی شد.

آیت اللهی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به وفورجوانان تحصیل کرده در رشته های متعدد و کمبود فرصت های شغلی در مناصب دولتی و اداری باید جوانان را در دانشگاه ها با جلسات مشاوره و راهنمایی به سمت کارهای غیردولتی و حضور در بازارهای کار و صنایع دستی و حتی مشاغل خانگی  مرتبط با رشته های تحصیلی شان تشویق کرد.

در جلسه گروه کاری اشتغال زنان با محوریت تعاونی ها و مراکز کارآفرینی بانوان، پیرامون دستیابی به راه های  توسعه و ترویج مشاغل خانگی و راه یابی به بازارکار بین اعضا و نمایندگان بانوان دستگاه های اجرایی بحث و تبادل به عمل آمد.

انتهای پیام/ی
 

برچسب ها: یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.