سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم ترین اخبار اقتصادی هفدهم خرداد ماه؛

نظارت و کنترل اقلام پرمصرف در ماه رمضان/ نرخ مصوب آش و حلیم/ ضرورت رفع موانع اقتصادی در جهت تحقق شعار سال

بی‌برنامگی در بازار مسکن،آرامش در بازار لبنیات و طرح‌ آمارگيری از كارگاه‌های صنعتی از مهم ترین عناوین اقتصادی امروز بوده است.

به گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح ذیل می باشد:

رئیس مرکز بیوتکنولوژی و تحقیقات کشت بافت گفت: متاسفانه در حوزه صنعت اسانس گیری ضعیف هستیم و تنها گل خشک ، گلبرگ تر و گلاب را صادر می کنیم که ارزش افزوده بسیار پایین تری نسبت به اسانس دارند.

رئیس اتحادیه آش و حلیم گفت: امسال هر کیلو آش و حلیم تنها 5 الی 7 درصد افزایش قیمت داشته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند برای رهایی از اقتصاد بیمار باید موانع را در بخش های مختلف شناسایی کرده و زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هموار ساخت.

بازار برنج ایرانی طی چند ماه گذشته فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده و در روزهای باقی مانده به آغاز ماه رمضان نیز از این افزایش قیمت بی نصیب نمانده است در این میان فروشندگان این محصول سرنخ ماجرا را دست دلالان می دانند.

کارشناس معتقدند برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی دولت و مجلس باید ماهانه عملکرد دقیقی را ارئه دهند تا زمینه برای پویایی اقتصاد فراهم شود

یک کارشناس اقتصادی گفت:نبود برنامه ریزی، اصولی از سوی مسئولان کشور موجب شده تا سایه رکود بر بازار مسکن همچنان مستدام باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی گفت: اکنون با توجه به وضعیت قیمت ها، آرامش در بازار حاکم است.

رئیس اتحادیه چایکاران، از احتمال افزایش 11 درصدی بهای برگ سبز چای در آینده نزدیک خبر داد.

طرح آمارگيری از كارگاه‌های صنعتی از یکم تير ماه لغايت دهم مهرماه به مدت 103 روز به طور همزمان در سراسر كشور انجام خواهد شد.

براساس اطلاعیه سازمان ملی استاندارد ایران با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، اقلام پر مصرف در طرحی باعنوان "طرح ویژه رمضان" کنترل می شود.

قیمت نفت خام سبک و سنگین ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به27 مه (جمعه، هفتم خردادماه) اندکی افزایش یافت و در مرز 45 دلار قرار گرفت.


انتهای پیام/











تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.