مهم ترین اخبار اقتصادی هفتم خرداد ماه؛

متوازن سازی هزینه های جاری با درآمدهای مالیاتی/ واردات لوازم خانگی از پورشه سبقت گرفت/ سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری ایران خوردو

متوازن سازی هزینه های جاری با درآمد های مالیاتی و سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری ایران خوردو با فرانسه تا سبقت واردات لوازم خانگی از پورشه از مهم ترین عناوین اقتصادی امروز.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


بر اساس گزارش ها هفته گذشته در اکثر موارد شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار بودیم.


کارشناسان براین باور هستندکه انقطاع ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها در بازه های زمانی خاص، بی‌تاثیر برنظام اقتصادی کشور نیست و بانک مرکزی باید به دنبال راهکار اساسی برای رفع این مشکل باشد.


مجموع ارزش ریالی واردات سه قلم لوازم خانگی در یک ماهه اول سال جاری از آمار واردات 12 ماهه خودرو پورشه در سال گذشته 35 میلیارد و 970 میلیون ریال بیشتر است.



مالیات می تواند در پوشش هزینه های جاری کشور موثر باشد،اما در شرایط فعلی، رشد آن با یک روند کند صورت می گیرد در حالیکه رشد هزینه های جاری پرشتاب است.


معاون وزیر صنعت و معدن تجارت، میزان سرمایه گذاری ایران خودرو باشرکت فرانسوی( psa) را 500 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ایران خودرو در خصوص خودروهای سنگین مذاکراتی انجام داده که قرارد نهایی آن درحال بررسی است.


یک تولیدکننده صنایع پتروشیمی گفت: گشودن دروازه‌های کشور به روی تولیدات نامرغوب بعد از پسابرجام، حیات سازندگان داخلی را به خطر می‌اندازد.


معاون سازمان حفظ نباتات گفت:سلامت و کیفیت محصولات کشاورزی خط قرمز کشت فراسرزمینی است به طوریکه باید برای ورود این محصولات به کشور ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای اعمال شود.


رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی گفت: با توجه به افزایش تقاضا و رقابت میان کارخانه ها در ماه رمضان، برخی محصولات لبنی با تخفیف به مصرف کنندگان ارائه خواهد شد.

کارشناسان معتقدند تازمانی که عرضه و تقاضا در بازار مسکن متعادل نشود رونق به بازار باز نمی گردد و از این رو تا پنج سال آینده چشم انداز مثبتی برای این بخش پیش بینی نمی شود.


مشاور وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی حفظ حقوق بیت المال با اشاره به برخورد با آگهی‌های بدون مجوز پیش‌فروش گفت: اجرای قانون پیش‌فروش به رونق بازار مسکن کمک می‌کند.



انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار