سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

انبارهای استان سمنان رصد می‌شوند

طرح پایلوت بازدید از انبارها برای مبارزه با قاچاق کالا در استان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا خباز وجود انبارهای غیرواقعی و نامرئی مهم‌ترین عامل قاچاق کالا در کشور دانست و گفت :اقتصاد ملی و تولید داخل بیشترین ضربه را از ناحیه قاچاق کالا می‌بینند.
استاندار سمنان بر لزوم مبارزه با متخلفان اقتصادی تاکید کرد و اشاره به گردش مالی 20 میلیارد دلاری کالاهای قاچاق اظهار داشت: یک‌سوم اقتصاد کشور براساس آمارها به صورت زیرزمینی انجام می‌گیرد.
خباز از انجام یک تحقیق درباره قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: نتایج این تحقیق علمی نشان می‌دهد که وجود انبارهای بی‌نام و نشان و غیرواقعی بیشترین تاثیر را قاچاق کالا دارند.
وی ادامه داد: استان سمنان در همین راستا با اجرای یک طرح به دنبار شناسایی، کدگذاری و رصد تمامی انبارهای موجود در این استان است تا با اجرای آن به کاهش قاچاق در این استان کمک کند.
استاندار سمنان با بیان اینکه در حال حاضر در زمان بارگیری کالاها، مبدا و مقصد کالاها مشخص نمی‌شود گفت: عدم وجود این اطلاعات در بارنامه به وقوع این جرم و شیوع آن کمک کرده است.
این مقام اجرایی افزود: قرار است با اجرای این طرح پایلوت، تمامی انبارهای کالا شماره‌گذاری و مشخص شوند. لذا در همین ارتباط یک کارگروه تشکیل و کار رصد انبارهای این استان را آغاز کرده است.
وی به تقدیر از نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های این استان در مبارزه با قاچاق کالا پرداخت و گفت: در حال حاضر استان سمنان محل مناسبی برای انبارهای کالاهای قاچاق نیست.
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.