سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش اتحادیه اروپا برای مقابله با انتشار تبلیغات داعش در اینترنت

اتحادیه اروپا در تلاش است روند انتشار مطالب خشونت آمیز و نژادپرستانه را در فضای مجازی کنترل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: شرکت های گوگل،‌ فیس بوک، توئیتر و مایکروسافت قوانین جدید اتحادیه اروپا در زمینه عدم انتشار سخنان نفرت انگیز را امضا کرده اند. این شرکت های بزرگ اینترنتی در تلاش برای مقابله با رفتارهای نژادپرستانه خشونت آمیز و محدود کردن فعالیت تروریست ها در فضای آنلاین هستند. 

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت این قانون مستلزم آن است که این شرکت ها "طی بیست و چهار ساعت محتوای سخنان تنفر آمیز را بررسی و در صورت لزوم، آنها را حذف کنند و حتی با این مشکل فزاینده مبارزه کنند." 

بر اساس گزارش یوروپل، این در حالی است که توئیتر تاکنون صد و بیست و پنج هزار صفحه مرتبط با داعش را در کمتر از یک سال مسدود کرده است. راب وین رایت مدیر یوروپل اعلام کرد:‌ "ما هرگز شاهد استفاده از این فن آوری در گذشته نبوده ایم."

این اقدام پس از آن انجام می شود که وزرای اتحادیه اروپا خواستار همکاری این اتحادیه با شرکت های فعال در زمینه آی تی به منظور «مقابله با تبلیغات تروریستی» طی نشست اضطراری در پی حملات تروریستی در بروکسل شدند. در بروکسل، تلاش برای تدوین راهی به منظور مقابله با انتشار سخنان تنفر آمیز در محیط آنلاین تحت هدایت ورا یورووا کمیسر امور قضایی این اتحادیه انجام می شود.

کمیسیون اروپا طی ماه های اخیر از شرکت هایی همانند گوگل خواسته است در قبال محتوای مطالب خود مسئولیت بیشتری بر عهده بگیرند. این اقدام اساسا بر موضوعات امنیتی از قبیل نقض قوانین مرتبط با کپی رایت و تحریک به خشونت متمرکز است. با این حال، این اقدام سبب بروز انتقاداتی از سوی برخی قانون گذاران شده است که می گویند سپردن وظیفه تعیین مصادیق محتوای تنفر آمیز به خود شرکت های اینترنتی سبب خصوصی شدن روند اجرای قانون می شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.