بیزنس اینسایدر: سرنوشت مایکروسافت در دستان کنسول بازی اکس باکس

راهبرد جدید مایکروسافت درباره یکسان‌سازی نرم‌افزاری دستگاه‌هایش، سرنوشت این شرکت را رقم خواهد زد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، این هفته در نمایشگاه رسانه و تجارت (E3) که هرسال برگزار می‌شود، مایکروسافت یکی از بزرگترین دستاوردهایش را به معرض نمایش خواهد گذاشت. برخی شایعات از استفاده کنسول بازی اکس باکس وان از هدست واقعیت مجازی "آکیولوس ریفت"، و یکی شدن بازار اینترنتی اکس باکس برای این کنسول و رایانه های شخصی که از ویندوز 10 بهره‌مند هستند، خبر می‌دهند. به این صورت، کاربران ویندوز 10 و اکس باکس می‌توانند با دسترسی به این بازار، بازی های هردو پلتفرم را خریداری کنند.

مایکروسافت ویندوز 10 را به عنوان تنها پلتفرم برای استفاده در هر دستگاهی از جمله رایانه شخصی، تبلت، تلفن‌همراه و نیز هد‌ست های واقعیت مجازی، معرفی کرده است؛ به این معنی که با یک سیستم عامل در دستگاه های مختلف، اپلیکیشن ها به سادگی می‌توانند در هر دستگاه به دستگاه های دیگر متصل باشند.

این یک فرصت استثنایی برای ماکروسافت به شمار می‌رود.آمار فروش پلی استیشن 4 سونی، رقیب کنسول بازی اکس باکس وان، فروش 40 میلیون عددی این دستگاه را نشان می‌دهد. در حالی که رقم فروش اکس باکس مایکروسافت به حدود 20 میلیون دستگاه می‌رسد. از آنجایی که بلندپروازی های مایکروسافت در زمینه تلفن های همراه هوشمند به ثمر نرسید، اکس باکس وان تنها دستگاه این شرکت است که هنوز امتحان خود را به طور کامل پس نداده است. مسئله اینجاست که با نزدیک کردن هرچه بیشتر رایانه های شخصی به اکس باکس، احتمال می‌رود مایکروسافت طرفداری گیمر ها که مهمترین مشتریان این دستگاه ها را تشکیل می‌دهند از دست بدهد.

در زمان رونمایی از کنسول اکس باکس وان، انتقادات شدیدی از جانب گیمرها متوجه مایکروسافت شد. اکس باکس که انتظار می‌رفت یک کنسول بازیِ صرف باشد، تبدیل به یک دستگاه چندکاره شده بود که فیلم و موسیقی و بازی را با یکدیگر ادغام می‌کرد که این برای کارشناسان چندان خوشایند نبود. از آن زمان تاکنون، شاهد تغییرات و بهبودهای زیادی در اکس باکس وان بوده‌ایم؛ با این حال آمار فروش این کنسول بازی هرگز افزایش پیدا نکرد.

حال باید دید راهبرد مایکروسافت برای نزدیک کردن ویندوز به کنسول بازی‌اش چه سرنوشتی برای آینده این شرکت به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار