سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

آلرژی بلای جان یک چهارم جمعیت

یک چهارم جمعیت گیلان به آلرژی مبتلا هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛دکتر چراغی فوق تخصص آلرژی گفت : حدود 6 میلیون و 600 هزار ایرانی مبتلا به آلرژی هستند که شیوع این بیماری در گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی و فراوانی گل و گیاه به بیشتر از دیگراستان ها است .

وی افزود : بررسی ها نشان می دهد که حدود یک چهارم جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفری گیلان به عارضه آلرژی مبتلایند.

دکتر چراغی فوق تخصص آلرژی در ادامه گفت : 25 درصد دانش آموزان رشتی به آلرژی تنفسی مبتلا هستند و این نوع آلرژی فقط یکی از انواع آلرژی شایع شده در گیلان است.

وی افزود : آلرژی یک واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن است که در ریه ، بینی ، پوست و چشم ایجاد التهاب می کند ؛ و علایمی چون آبریزش بینی ، خون دماغ ، تنگی نفس ، سرفه ، خارش های پوستی و گاه مشکلات گوارشی دارد.

دکتر جعفر نژاد فوق تخصص آسم و آلرژی نیز به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رشت گفت : آلرژی یک بیماری قابل درمان نیست اما می توان آن را کنترل کرد.

وی از بیماران خواست در نیمه روز از خانه خارج نشوند و چنانچه مجبور شدند در فضاهای آلرژی زا قرار بگیرند از ماسک استفاده کنند و با شستشوی دست ها و لباس هایشان مواد آلرژی زا را از خود دور کنند .

دکتر جعفر نژاد فوق تخصص آسم و آلرژی گفت : آلرژی به دلیل گرم شدن کره زمین و افزایش آلودگی ها به سرعت در حال پیشرفت است و بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت 300 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند


انتهای پیام/.

برچسب ها: گیلان ، آلرژی ، یک چهارم ، جمعیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.