سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

اجرای طرح سالم سازی دریا

طرح سالم سازی دریا امسال در 40محل و 80 شناهگاه نوار ساحلی گیلان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیر کل امور اجتماعی استاندار گیلان در نشست ستاد طرح سلامت دریا که با حضور اعضای این ستاد در استانداری برگزار شد، گفت: طرح سلامت دریا از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

یونس رنجکش از کاهش 40 درصدی غریق در سال 94نسبت به سال 93 خبر داد و افزود: پارسال با وجود کمبود بودجه و عدم اعتبارات لازم برای اجرای مطلوب طرح سالم سازی دریا، با کمک همه اعضای ستاد به ویژه ناجا توانستیم آمار غریق را کاهش دهیم.

وی همچنین از بدهی دو و نیم میلیارد تومانی سال گذشته این ستاد به ناجیان غریق خبر داد و افزود: در تلاشیم با وجود کمبود اعتبارات لازم و با کمک دهیاری ها و بخش خصوصی بتوانیم ضمن ایجاد مطلوب طرح سالم سازی دریا، جلوی هنجار شکنی های اجتماعی و اخلاقی را در سواحل بگیریم.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان نیز در این نشست تخصصی، از اجرای طرح گیلان مطهر در سواحل گیلان خبر داد و افزود: این طرح برای نخستین بار با همکاری روحانیون و ناهیان منکر و امر به معروف خواهران و برداران بسیجی و همچنین مبلغان فرهنگی در نوار ساحلی گیلان اجرا خواهد شد.

سرهنگ مهرداد مهرگان با اشاره به اینکه تامین امنیت و آسایش برای مردم و گردشگران و جلوگیری از ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در سواحل اساس کار ناجا در طرح سلامت دریا است، افزود: پلیس با شناگرانی که در منطقه ممنوعه شنا اقدام به شنا کنند و یا درسواحل اقدام به شناهای مختلط کنند برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اغلب غریق در مناطق ممنوعه شنا اتفاق می افتد، افزود: امسال سعی داریم تا با مسدود سازی معابر فرعی در محدوده طرح دریا و تعیین ساعت شنا بتوانیم ضمن کاهش آمار غریق، خدمات خوب و خاطرات خوش برای گردشگران فراهم کنیم.

همچنین در پایان نشست هر یک از اعضای ستاد راهکارهای خود را برای کاهش هرگونه ناهنجاری های اخلاقی– اجتماعی، کاهش غریق و ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده هرچه بیشتر از نوار ساحلی استان ارائه کردند.

در این نشست مصوب شد تا برای جذب هرچه بیشتر گردشگران و همچنین ارائه خدمات مطلوب تر در طرح های سالم سازی دریا ، فعالیت های فرهنگی- اجتماعی از جمله تئاتر، بازی های بومی- محلی و موسیقی های سنتی اجرا شود.

طرح سالم سازی دریا از نیمه دوم خرداد ماه در 40 محل و 80 شناهگاه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.